DROPS Baby / 16 / 18

Baby Bloom by DROPS Design

Hæklet babytæppe med blomster i DROPS Muskat Soft.

Mål: ca 68 x 86 cm
Materialer: DROPS MUSKAT SOFT
500 gr f.nr 01, rosameleret eller 03, blåmeleret

DROPS HÆKLENÅL nr 5 – eller det nål-nr du skal bruge for at få 1 rude = ca 16 x 16 cm.

Kommentarer (19)
FORKLARING PÅ 1 DBL-ST GRUPPE:
Hækl 1 dbl-st men vent med sidste gennemtræk = 2 løkker på nålen,
hækl 1 dbl-st til men vent med sidste gennemtræk = 3 løkker på nålen,
hækl 1 dbl-st til men vent med sidste gennemtræk = 4 løkker på nålen, slå om, træk tråden igennem alle 4 løkker på nålen.

HÆKLET RUDE:
Hækl 5 lm med Muskat Soft på nål 5 og sæt dem til en ring med 1 km i første lm.
1.OMG: 8 fm om ringen, slut af med 1 km i første fm.
2.OMG: 4 lm, * 1 fm i næste fm, 3 lm *, gentag fra *-* totalt 7 gange, slut af med 1 km i 2.lm fra starten af omg (= 8 lm-buer).
3.OMG: Hækl således i hver lm-bue: 1 fm, 4 st, 1 fm, slut af med 1 km i første fm (= 8 blade).
4.OMG: Buk bladene imod dig og hækl på bagsiden af disse således: 1 fm rundt om første fm fra 2.omg, 8 lm (= 1 st + 5 lm), * 1 st rundt om næste fm fra 2.omg, 5 lm *, gentag fra *-* omg rundt, slut af med 1 km i 3.lm fra starten af omg (= 8-lm-buer).
5.OMG: Hækl således i hver lm-bue: 1 fm, 6 st, 1 fm, slut af med 1 km i første fm (= 8 blade).
6.OMG: Buk bladene imod dig og hækl på bagsiden af disse således: 1 fm rundt om første st fra 4.omg, 10 lm (= 1 st + 7 lm), * 1 st rundt om næste st fra 4.omg, 7 lm *, gentag fra *-* omg rundt, slut af med 1 km i 3.lm fra starten af omg (= 8 lm-buer).
7.OMG: Hækl således i hver lm-bue: 1 fm, 8 st, 1 fm, slut af med 1 km i første fm.
8.OMG: 3 lm, 1 fm i 4.st på første blad, 3 lm, 1 dbl-st men vent med sidste gennemtræk, 1 dbl-st til, men vent med sidste gennemtræk, slå om, træk tråden igennem alle 3 løkker på nålen, 5 lm, 1 dbl-st gruppe – SE FORKL OVER - i næste st på samme blad, * 3 lm, 1 st i sidste st på samme blad, 3 lm, 1 fm i 3.st på næste blad, 3 lm, 1 fm i 6.st på samme blad, 3 lm, 1 st i første st på næste blad, 3 lm, 1 dbl-st gruppe i 4.st på samme blad, 5 lm, 1 dbl-st gruppe i 5.st på samme blad *, gentag fra *-* totalt 3 gange, 3 lm, 1 st i sidste st på samme blad, 3 lm, 1 fm i 3.st på næste blad, 3 lm, 1 fm i 6.st på samme blad, 3 lm, 1 st i første st på næste blad - denne hækles også rundt om lm-rækken som blev hæklet i beg af omg, 3 lm, 1 km øverst i første dbl-st gruppe.
9.OMG: 1 lm, 1 fm i første 5 lm-bue, 3 lm, 1 dbl-st men vent med sidste gennemtræk, 1 dbl-st til, men vent med sidste gennemtræk, slå om, træk tråden igennem alle 3 løkker på nålen, 5 lm, 1 dbl-st gruppe i samme lm-bue, ** 3 lm, [3 st i næste lm-bue, 1 lm], gentag fra [-] totalt 4 gange, 3 st i næste lm-bue, 3 lm, i 5 lm-buen hækles der således: 1 dbl-st gruppe, 5 lm, 1 dbl-st gruppe **, gentag fra **-** totalt 3 gange, 3 lm, [3 st i næste lm-bue, 1 lm], gentag fra [-] totalt 4 gange, 3 st i sidste lm-bue, 3 lm, 1 km øverst i første dbl-st gruppe.

TÆPPE:
Hækl 20 ruder som forkl over. Læg dem i en firkant med 4 x 5 ruder. Hækl dem først sammen på tværs således: 1 fm i første lm-bue (= hjørnet) på første rude, 1 lm, 1 fm i hjørnet på anden rude, * 2 lm, 1 fm i næste lm-bue på første rude, 1 lm, 1 fm i næste lm-bue på anden rude *, gentag fra *-* totalt 6 gange, 2 lm, 1 fm i sidste lm-bue (= hjørne) på første rude, 1 lm, 1 fm i sidste lm-bue (= hjørne) på 2.rude, 2 lm, 1 fm i hjørnet på 3. rude, 1 lm, 1 fm i hjørnet på 4. rude osv. til ruderne er hæklet sammen 4 og 4 på tværs. Fortsæt med 2.række nedad osv.
Når alle ruder er hæklet sammen på tværs hækles de sammen på langs på samme måde.

AFSLUTNING:
Hækl 1 omg rundt om hele tæppet således: I hver hjørne hækles der: 1 fm, 6 st, 1 fm, i hver 1 og 3 lm-buer hækles der således: 1 fm, 2 st, 1 fm, slut af med 1 km i første m i beg af omg.

Kommentarer (19)

Skriv din kommentar her!

Melissa 11.06.2016 - 05:28:

The pattern is beautiful but the instructions are wrong. Round 8 is wrong. I tried the correction but that is wrong too. I'm following the English US version. Very sad.

DROPS Design 13.06.2016 kl. 11:44:

Dear Melissa, on round 8 work as follows from *-*: * 3 ch, 1 dc in last dc on the same leaf, 3 ch, 1 sc in third dc on next leaf, 3 ch, 1 sc in 6th dc on the same leaf, 3 ch, 1 dc in first dc on the next leaf, 3 ch, 1 tr-group in fourth dc on the same leaf, 5 ch, 1 tr-group in fifth dc on the same leaf* - pattern will be edited asap. Thank you, happy crocheting!

Robyn 12.09.2015 - 22:52:

Thank you for sharing this pattern... I made one for my baby daughter some 45 years ago... It was similar to this pattern... Now intend making one or two for great grand babies to come.

Hosna 17.07.2015 - 13:13:

I think the pattern in round 8 may be corrected as follows: In the repeated section, after 3 ch, "1 dc in the last dc on the same leaf, 3 ch" should be added. At the end of the round, "1 dc in first dc on the next leaf – also crochet this round the 3 ch from beg of round, 3 ch, 1 sl st at the top of the first tr-group" may be omitted and replaced by "finish with 1 sl st in third ch from beg of round".

Hosna 17.07.2015 - 13:12:

I think the pattern may be corrected in Row 8 as follows: starting with 6 ch (instead of 3 ch), omitting " 1 sc in fourth dc on the first leaf, 3 ch", then adding "in fourth dc on the same leaf" after "1 tr...".

Carmen 08.03.2015 - 18:27:

Salve a tutti! Vorrei chiedere una delucidazione: ho provato a seguire il modello e ci sono riuscita fino al giro 8. Dal giro 9 in poi c'e forse qualche errore?perche non mi riesce più! Spero in una vostra risposta! Grazie

DROPS Design 10.03.2015 kl. 22:36:

Buonasera Carmen. Non troviamo errori nelle spiegazioni. Le chiediamo se gentilmente ci può spiegare meglio il passaggio che le crea problema, così possiamo provare ad aiutarla. Grazie e buon lavoro!

Carmen 08.03.2015 - 18:27:

Salve a tutti! Vorrei chiedere una delucidazione: ho provato a seguire il modello e ci sono riuscita fino al giro 8. Dal giro 9 in poi c'e forse qualche errore?perche non mi riesce più! Spero in una vostra risposta! Grazie

DROPS Design 10.03.2015 kl. 22:36:

Buonasera Carmen. Non troviamo errori nelle spiegazioni. Le chiediamo se gentilmente ci può spiegare meglio il passaggio che le crea problema, così possiamo provare ad aiutarla. Grazie e buon lavoro!

Ann-Christine 10.02.2015 - 16:27:

Jättetjusigt mönster tack

Aina Berntsen 26.04.2013 - 23:36:

Hei, lurer bare på om dere selger dette garnet enda eller noe tilsvarende for dette var bare helt nydelig :) Vennelig hilsen Aina

DROPS Design 28.04.2013 kl. 16:52:

Kære Aina. Muskat Soft er ganske rigtig udgået her hos os, men det kan stadig fås hos nogle butikker. Se på vores forhandlerside: https://www.garnstudio.com/lang/no/butikker.php?but=1

DROPS Design 12.10.2011 - 20:30:

You are correct. We have now updated the pattern. It was lost in translation, the original was correct. Thank you so much !

Jennifer 12.10.2011 - 18:45:

I think the pattern is missing "group" in Row 8, the repeated section. It currently says: "1 tr-group in fourth dc on the same leaf, 5 ch, 1 tr in fifth dc on the same leaf" but to make the pattern as shown it should say "1 tr-group in fourth dc on the same leaf, 5 ch, 1 tr-group in fifth dc on the same leaf *".

Kommentere opskrift DROPS Baby 16-18