DROPS / 108 / 25

Winter Fanfare Wrist Warmers by DROPS Design

Virkatut DROPS ranteenlämmittimet ”Karisma”-langasta. Nämä voidaan virkata myös ”Merino”-langasta.

Koko: Yksi koko
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Karisma:
50 g nro 21, keskiharmaa
50 g nro 44, vaaleanharmaa
50 g nro 54, beigekirjava
50 g nro 55, vaalea ruskeakirjava

DROPS Virkkuukoukku nro 4,5.
Virkkuutiheys: 18 kp koukulla nro 4,5 = 10 cm leveyssuuntaan

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: pitsineule, ohjetyyppi: rannekkeet,

Mallivirkkaus: Katso piirros M.1.
Simpukkakuviot (= M.1) virkataan raidoittaen siten, että jokaiseen raitaan tulee 2 krs.

Virkkausvinkki: Jokaisen kerroksen ensimmäinen kp korvataan 4 kjs:lla ja jokaisen kerroksen ensimmäinen ks korvataan 1 kjs:lla. Jokaisella kerroksella virkataan lopuksi 1 ps ensimmäiseen silmukkaan kerroksen alussa.

Ranteenlämmitin: Virkkaa 40 kjs koukulla nro 4,5 ja keskiharmaalla langalla ja sulje nämä renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan. Lue virkkausvinkki!
1. krs: Virkkaa 1 ks jokaiseen kjs:aan, jätä kuitenkin joka 5. kjs väliin = 32 ks.
Virkkaa sitten 1 s jokaiseen s:aan seuraavasti: 1 krs kp:itä, 1 krs ks:ita, 1 krs kp:itä, 1 krs ks:ita ja 1 krs kp:itä.
Vaihda vaaleanharmaaseen lankaan ja virkkaa 1 krs ks:ita.
Seuraava krs virkataan näin: 1 kjs, 1 ks ensimmäiseen ks:aan, *jätä 3 ks väliin, seuraavaan ks:aan virkataan 9 kp (= 1 simpukkakuvio), jätä 3 ks väliin, 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* yht. 4 kertaa, virkkaa kuitenkin 1 ks:n sijaan 1 ps krs:n viimeiseen ks:aan = 4 simpukkakuviota/krs.
Jatka sitten virkkaamalla M.1:n mukaisesti samalla raidoittaen seuraavasti: 2 krs beigekirjavalla langalla, 2 krs vaalealla ruskeakirjavalla langalla, 2 krs keskiharmaalla langalla, 2 krs vaaleanharmaalla langalla ja 2 krs beigekirjavalla langalla. Olet nyt virkannut yht. 6 raitaa simpukkakuvioita. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
Ranteenlämmittimen pituus on n. 18 cm.

Piirros

= kjs
= ks
= 1 ks edellisen krs:n kjs-kaareen ja samalla 2 krs alempana olevan simpukkakuvion 5. kp:seen (ks. Kuvio 1)
= ps
= kp
= Simpukka: Virkkaa samaan kjs:aan 9 kp
= tämä krs selitetään ohjeessa, aloita 2. krs:lta

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 108-25 alkuperäisohjeeseen.