DROPS / 108 / 25

Winter Fanfare Wrist Warmers by DROPS Design

Heklede DROPS pulsvarmere i ”Karisma”. Kan også hekledes i ”Merino”.

DROPS design: Modell nr U-530
-------------------------------------------------------

Størrelse: One size
Materialer: DROPS Karisma fra Garnstudio
50 gr f.nr 21, mellomgrå
50 gr f.nr 44, lys grå
50 gr f.nr 54, beige melert
50 gr f.nr 55, lys brun melert

DROPS Heklenål nr 4,5 – eller den nåla du må ha for å få 18 dbl-st på 10 cm i bredden.

Heklemønster: Se diag M.1. Skjellmønsteret (= M.1) hekles i striper, 2 og 2 rader i samme farge.

Hekletips: På beg av omg erstattes 1 dbl-st av 4 lm og 1 fm av 1 lm. Hver omg avsluttes med 1 kjm i første m på starten av omg.

Pulsvarmer: Hekle 40 lm på nål 4,5 med mellomgrå og sett dem i en ring med 1 kjm i første lm.
Les Hekletips!
1.omg: 1 fm i hver lm, men hopp over hver 5.lm = 32 fm.
Videre hekles det 1 m i hver m slik: 1 omg med dbl-st, 1 omg med fm, 1 omg med dbl-st, 1 omg med fm og 1 omg med dbl-st.
Bytt til lys grå og hekle 1 omg med fm.
Neste omg hekles slik: 1 lm, 1 fm i første fm, * hopp over 3 fm, i neste fm hekles det 9 dbl-st (= 1 vifte), hopp over 3 fm, 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger, men siste gangen avsluttes det med 1 kjm i starten av omg istedenfor 1 fm = 4 vifter på omg.
Hekle M.1 videre i striper slik: 2 omg med beigemelert, 2 omg med lys brunmelert, 2 omg med mellomgrå, 2 omg med lys grå og 2 omg med beigemelert. Det er nå heklet totalt 6 omg med skjellmønster, klipp og fest tråden.
Pulsvarmeren måler ca 18 cm i høyden.

= fm om lm-buen fra forrige rad og om 5.dbl-stb fra viften 2 rader nedenfot - Se Fig 1
= kjm
= dbl-st
= Vifte: Hekle 9 dbl-st om samme lm
= denne raden er forklart i oppskirften, start på 2 rad