DROPS / 108 / 42

DROPS 108-42 by DROPS Design

Gehaakte handschoenen met ruche rand in DROPS Alpaca.

Trefwoorden: handschoenen, ruche,
Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Maat: S - M - L
Materiaal: DROPS Alpaca
100-150-150 gr nr. 6347, grijs/paars

DROPS Haaknaald 3 mm - of de haaknld, die u nodig heeft voor een haaksteekverhouding van: 24 stk x 13 toeren = 10 x 10 cm.

Opmerkingen (19)

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 10.53€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Tip Haken: Vervang het eerste stk van elke tr door 3 l. Eindig elke tr met 1 hv in de 3e l van het begin van de tr.

Tip Minderen: Minder 1 stk als volgt:Haak 1 stk in het eerste stk, maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 lusjes op de haaknld), haak nu het volgende stk, maar haal bij de laatste doorhaling de draad door alle 3 lusjes op de haak (= 1 stk geminderd).

Handschoenen: Het werk wordt van boven naar beneden gehaakt. Dwz, haak eerst alle vingers. Haak vervolgens de vingers samen voor de handschoen.

Pink: Haak 4 l met haaknld 3 mm en Alpaca en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l. Haak 8-10-10 stk om de ring – lees Tip Haken. Haak nu door in het rond met 1 stk in elk stk tot de vinger 5-6-7 cm lang is. Let op de haaksteekverhouding! Knip de draad af en leg het werk terzijde.

Ringvinger: Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l. Haak 10-12-12 stk om de ring. Haak nu door in het rond met 1 stk in elk stk tot de vinger 6-7-8 cm lang is. Knip de draad af en leg het werk terzijde.

Middelvinger: Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l. Haak 12-12-14 stk om de ring. Haak nu door in het rond met 1 stk in elk stk tot de vinger 7-8-9 cm lang is. Knip de draad af en leg het werk terzijde.

Wijsvinger: Haak zoals de middelvinger tot de vinger 6-7-8 cm lang is. Knip de draad af en leg het werk terzijde.

Duim: Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l. Haak 12-14-16 stk om de ring. Haak nu door in het rond met 1 stk in elk stk tot de duim 5-6-7 cm lang is. Knip de draad af en leg het werk terzijde.

Linker hand: Haak nu 1 stk de 5-6-6 stk van de ringvinger, haak 1 stk in de 6-6-7 st van de middelvinger. Haak vervolgens 1 stk in elk stk rondom de wijsvinger, haak 6-6-7 stk langs de andere kant van de middelvinger en 5-6-6 stk langs de andere kant van de ringvinger = 34-36-40 stk. (Er zullen een paar kleine gaten tussen de vingers komen, sluit deze later met een paar steken). Knip de draad af. Haak de volgende tr als volgt: haak 1 stk in elke 4-5-5 stk op de pink, en ga verder rondom de hand, tegelijkertijd mindert u 6 stk gelijkmatig - zie tip voor het minderen, en eindig de tr door over de overgebleven 4-5-5 st op de pink te haken = 36-40-44 stk op de toer. Het begin van de toer is nu in het midden van de pink. Voeg nu een markeerdraad (MT) in het werk (= midden zijkant) en ga verder in de rondte met 1 stk in elk stk. Haak bij een hoogte van 4 cm vanaf de merkdraad in de zijkant ook in de volgende tr rondom de duim. Dwz, haak over de hand tot aan de andere zijkant = 18-20-22 stk, haak vervolgens 1 stk in elk stk rondom de duim, en haak door over de hand = 48-54-60 stk op de tr. Plaats 1 nieuw merkdraad in de andere zijkant van het werk, dwz 6-7-8 duim-stk aan weerskanten van de draad. Haak door in het rond en minder tegelijkertijd onder de duim als volgt: Minder 6-7-8 x 1 stk aan weerskanten van de merkdraad in de duim in elke tr = 36-40-44 st. Haak vervolgens door met 1 stk in elk stk tot handschoen 10-11-12 cm hoog is vanaf de merkdraad in de duim. Ga verder met de ruche rand als volgt:

Ruche rand:
1e tr: Haak in elk stk: 1 stk, 1 l, 1 stk en 1 l.
2e-3e tr: Haak in elke l: 1 stk, 1 l, 1 stk en 1 l. Knip de draad en hecht stevig af. Haak nog 1 handschoen op dezelfde manier.

Afwerken: Sluit de kleine gaten tussen de vingers met kleine steken.

Maak nog een handschoen op dezelfde manier.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 25.01.2019
Correctie: ...Linker want: Knip de draad af. Haak de volgende tr als volgt: haak 1 stk in elke 4-5-5 stk op de pink, en ga verder rondom de hand, tegelijkertijd mindert u 6 stk gelijkmatig - zie tip voor het minderen, en eindig de tr door over de overgebleven 4-5-5 st op de pink te haken = 36-40-44 stk op de toer. Het begin van de toer is nu in het midden van de pink. Voeg nu een markeerdraad (MT) in het werk (= midden zijkant) en ga verder in de rondte met 1 stk in elk stk.

Mette 16.01.2019 - 08:29:

Mangler der ikke opskrift på vante til højre hånd?

DROPS Design 25.01.2019 kl. 11:02:

Hei Mette. Oppskriften er blitt endret, begge vanter strikkes likt - etter nåværende oppskrift. Takk for beskjed og god fornøyelse.

Silvia 28.10.2018 - 18:45:

Buonasera ho 2 domande: 1)Ho fatto tutte e 5 le dita ma non riesco a capire come “attaccare “ le dita e scendere al palmo, c’è Uno schemino? 2) i centimetri scritti si riferiscono rispettivamente alle taglie S M L? Vico la o da un po’ ho anche comprato dei filati ma per ora non mi sono mai cimentata con questo capo. Grazie e spero in una vostra risposta

Cath 09.07.2017 - 10:35:

How about "Royal wave" LOL

Nayla Menassa 20.02.2015 - 18:04:

Toute l'explication du crochetage de la main et comment procéder pour coller les doigts je ne la comprends pas et puis vous ne dites rien à propos de l'auriculaire.

DROPS Design 21.02.2015 kl. 09:22:

Bonjour Mme Menassa, on crochète d'abord chaque doigt séparément, puis on les assemble en crochetant la moitié des mailles de l'annulaire, du majeur puis tout l'index et de l'autre côté du majeur et de l'annulaire. On crochète ensuite l'auriculaire (avec des diminutions), puis on crochète la main en rond et on ajoute ensuite le pouce. Bon crochet!

Nayla Menassa 20.02.2015 - 17:50:

Bonjour je voulais demander à propos des instructions pour crocheter la main droite. Merci

DROPS Design 20.02.2015 kl. 17:54:

Bonjour Mme Menassa, les 2 gants sont identiques, vous pouvez réaliser le gant droit de la même façon que le gauche. Bon crochet!

Sam 26.11.2012 - 05:12:

Hi, I don't see info for how to stitch the right hand. I'm assuming there's a difference because the instructions clearly state "left hand" as opposed to "for both hands" or something like that-- is there a difference, or are they both made the same way? Thank you!

DROPS Design 27.11.2012 kl. 14:42:

Dear Sam, you are right, you have then to work the right hand, a correction will be added. Happy crocheting!

Drops Design NL 13.02.2012 - 09:14:

We hebben de tekst aangepast, ik hoop dat het zo duidelijker is. groeten Angelique

Monique 11.02.2012 - 09:23:

Goedemorgen! ik begrijp nu hoe het bedoeld wordt, na de eerste steek doorhalen (dus een complete steek) inderdaad 2 lusjes op de haak. maar uit de tekst lijkt het, of alleen maar na het insteken,al 2 lusjes stonden. dus dat was een beetje onduidelijk, maar nu is het helemaal duidelijk! bedankt voor het lezen nu komt het wel goed met de mooie handschoenen.

Monique 10.02.2012 - 15:14:

Tine, ik weet wel hoe ik stokjes moet minderen, maar in de tekst klopt ietsvolgens mij niet bij de mindertip:= 2 lusjes op de haaknld.na die doorhaal zijn dat er 3. wilt u dat nog eens bekijken, dan weet ik het zeker? bedankt.

DROPS Design NL 09.02.2012 - 15:08:

Er is een link naar een video hieronder het patroon voor het minderen met haken. Hier zie je precies wat je moet doen.

Laat een opmerking achter voor DROPS 108-42