DROPS / 106 / 14

DROPS 106-14 by DROPS Design

DROPS veske i perlestrikk i ”Silke-Alpaca” og ”Fabel”.

DROPS design: Modell nr SA-031
-------------------------------------------------------

Størrelse: One size
Mål: Ca 30 x 21 cm
Materialer: DROPS Silke-Alpaca fra Garnstudio
300 gr f.nr 3755, ceris
Og bruk: DROPS Fabel fra Garnstudio
50 gr f.nr 161, pink dream

DROPS Pinne nr 3 - eller den p du må ha for å få 21 m x 28 p perlestrikk med Silke-Alpaca eller 24 m x 48 p rillestrikk med Fabel på 10 x 10 cm.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

type oppskrift: vesker,

Perlestrikk: 1.p: * 1 r, 1 vr *, gjenta fra *-*. 2.p: r over vr og vr over r. Gjenta 2.p.

Rille (frem og tilbake på p):
1 rille = 2 p rett.

Veske: Arb strikkes frem og tilbake. Legg opp 70 m (inkl 1 kantm i hver side) på p 3 med Fabel. Husk på strikkefastheten! Strikk riller - se forkl over. Samtidig når arb måler 2 cm felles det 1 m i hver side på hver 2.cm totalt 3 ganger = 64 m. Bytt til Silke-Alpaca når arb måler 8 cm. Strikk 1 p rett, samtidig som det felles 8 m jevnt fordelt = 56 m. Videre strikkes det perlestrikk - se forkl over. Samtidig når arb måler 15 cm økes det 1 m i hver side på hver 3½.cm totalt 5 ganger = 66 m. Når arb måler 31 cm felles det 1 m i hver side på hver 3½.cm totalt 5 ganger = 56 m. Bytt til Fabel når arb måler 52 cm. Strikkes 1 p glstrikk, samtidig som det økes 8 m jevnt fordelt = 64 m. Deretter strikkes det riller. Videre når arb måler 54 cm økes det 1 m i hver side på hver 2.cm totalt 3 ganger = 70 m. Fell av når arb måler 60 cm.

Montering: Sy vesken sammen i hver side innenfor 1 kantm. Brett ned Fabelkanten øverst på vesken.

Hank: Legg opp 13 m på p 3 med Silke-Alpaca. Strikk perlestrikk til arb måler 50 cm. Fell av. Legg hanken dobbelt og sy sammen, men la det gjenstå ca 4 cm uten søm i begge sidene. Strikk en hank til. Sy hankene fast med ca 12 cm mellom i overgangen mellom Fabel og Silke-Alpaca på hver side av vesken. (Hankene syes fast slik at sømmen på hanken blir på undersiden)