DROPS / 107 / 14

To the Sun by DROPS Design

Gehaakte DROPS hoed van ”Bomull-Lin” en ”Cotton Viscose”. Maat S/M – M/L

Maat: S/M – M/L
Hoofdomtrek: 52/54 - 56/58 cm
Materialen: DROPS Bomull-Lin
150-150 gr nr. 03, naturel mix
En gebruik: DROPS Cotton Viscose
100-100 gr nr. 17, beige

DROPS Haaknaald 4 mm – of de haaknld, die u nodig heeft voor de volgende haaksteekverhouding: 13 v breed x 6½ toeren hoog met 1 draad van beide kwaliteiten = 10 x 10 cm.

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: mutsen, zomerhoeden, techniek: kantpatroon,

Haak Info: Vervang het eerste stk van elke tr met 3 l. Vervang de eerste v van de tr met 1 l. Eindig elke tr met 1 hv in de eerste steek.

Hoed:
1e tr: Haak met haaknld 4 mm en 1 draad van beide kwaliteiten (= 2 draden) 4 l, en haak vervolgens 7 stk in de 1e l. Eindig met 1 hv in de 3e l = 8 stk.
2e tr: Lees Haak Info!
Haak 2 stk in elk stk = 16 stk.
3e tr: Haak 2 stk in elk stk = 32 stk.
4e tr: Haak * 1 st in het eerste stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal *-* = 48 stk.
5e tr: Haak * 1 stk in de eerste 2 stk, 2 stk in het volgende stk * herhaal *-* = 64 stk.
6e tr: Haak 1 stk in elk stk, maar meerder gelijkmatig 6-12 stk in deze tr = 70-76 stk.
7e tr: Haak 3 l (= 1 stk), 1 l, * 1 stk overslaan, 1 stk in het volgende stk en 1 l *, herhaal *-* = 35-38 stk.
8e tr: Haak * 1 v om de l, 1 v in het stk *, herhaal *-* = 70-76 v.
9e tr: Haak 3 l in de eerste v, * 1 stk in de laatste v van de vorige toer, 1 stk in de 3e v, 1 stk in de achterkant van de 2e v, 1 stk in de 5e v, 1 st in de achterkant van de 4e v, ga zo verder en eindig de toer met een hv in de 3e l van het begin van de toer(= de stk gaan kruizen).
Haak de tr 7-9 nog 2 keer.
16e tr: Haak 1 v in elk st en meerder tegelijkertijd gelijkmatig 12-12 v in deze tr = 82-88 v.
17e en 18e tr: Haak 1 v in elke v en meerder tegelijkertijd gelijkmatig 5-5 v in beide toeren = 92-98 v.
19e-24e tr: Haak 1 v in elke v.
25e tr: Haak 1 v in elke v en meerder tegelijkertijd gelijkmatig 16-18 v in deze tr = 108-116 v.
26e tr: Haak 1 v in elke v.
27e tr: Haak 1 v in elke v en meerder tegelijkertijd gelijkmatig 16-18 v in deze tr =124-134 v.
Haak door met 1 v in elke v tot een totale hoogte van ca 29-30 cm gemeten vanaf de punt van de muts. Knip de draad en hecht stevig af.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 107-14.