DROPS / 104 / 12

DROPS 104-12 by DROPS Design

Virkattu simpukkakuviollinen DROPS kaulaliina ”Eskimo”-langasta

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Koko: n. 32 x 150 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Eskimo:
500 g nro 01, luonnonvalkoinen

DROPS Virkkuukoukku nro 8.
Virkkaustiheys: 2½ mallikertaa leveydessä koukulla nro 8 = 20 cm.

Mallivirkkaus: Katso piirros M.1.

Kaulaliina: Virkkaa koukulla nro 8 ja Eskimo-langalla 34 kjs (sis. 1 kjs kääntymiseen). Virkkaa 1 ks 2. kjs:aan koukusta laskien, * jätä 3 kjs väliin, 9 kp seuraavaan kjs:aan, jätä 3 kjs väliin, 1 ks seuraavaan kjs:aan *, toista *-* yht. 4 kertaa. Käännä työ. Virkkaa nyt M.1:n mukaan. Jatka kunnes työn korkeus on n. 150 cm (sopeuta siten, että olet virkannut kokonaisen mallikerran M.1:n mukaan). Katkaise lanka ja päättele langanpää.

Piirros

= kjs
= ks
= 1 ks edellisen krs:n kjs-kaareen ja 2 krs alempana olevan simpukan 5. kp:seen - Kts. Kuvio 1.
= ps
= kp
= Simpukka: Virkkaa 9 kp samaan kjs:aan
= krs selitetään ohjeessa, aloita 2. krs:lta.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 104-12 alkuperäisohjeeseen.