DROPS / 99 / 26

Girlfriend by DROPS Design

DROPS virkattu myssy ”Silke-Alpaca”-langasta

Drops 99-26
Koko: S-M
Sopii päänkooille: 52/54 - 56/58
Langanmenekki: Garnstudion Silke-Alpaca:
50 g nro 0100, luonnonvalkoinen
50 g nro 1340, vaalea beige
50 g nro 7120, vaalea harmaanvihreä
Lankavaihtoehdot ja langan koostmus - katso sivu 2

DROPS Virkkuukoukku nro 5.
Virkkaustiheys: 14 p leveydessä ja 10 riviä korkeudessa = 10 x 10 cm.

Virkkausinfo: Jokaisen krs:n ensimmäinen p korvataan 3:lla kjs:lla. Jokaiseen krs:een virkataan lopuksi 1 ps 3. kjs:aan krs:n alussa.

Myssy: Vaihda väriä joka 3. krs:n jälkeen näin: Luonnonvalkoinen, harmaanvihreä, vaalea beige, luonnonvalkoinen, harmaanvihreä ja luonnonvalkoinen = 18 krs.
1. krs: Virkkaa 4 kjs koukulla nro 5 ja luonnonvalkoisella Silke-Alpaca-langalla. Virkkaa 11 p ensimmäiseen kjs:aan
= 12 p.
2. krs: Lue Virkkausinfo! 2 p jokaiseen p:seen = 24 p.
3. krs: * 1 p ensimmäiseen p:seen, 2 p seuraavaan p:seen *, toista *-* = 36 p.
4. krs: * 1 p molempaan 2:een ensimmäiseen p:seen, 2 p seuraavaan p:seen *, toista *-* = 48 p.
5. krs: * 1 p jokaiseen 3:een ensimmäiseen p:seen, 2 p seuraavaan p:seen *, toista *-* = 60 p.
6. krs: Virkkaa 1 p jokaiseen p:seen, mutta lisää tasavälein 5 p = 65 p (toista 6. krs vielä kerran koossa L = 70 p). Virkkaa 1 p jokaiseen p:seen kunnes työn korkeus on n. 18 cm - sopeuta kokonaisen raidan jälkeen. Virkkaa nyt beigellä langalla 1 ks jokaiseen p:seen/ks:aan 4-6 krs:n ajan. Katkaise lanka ja päättele langanpää.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 15.03.2007
DROPS Virkkuukoukku nro 5.
Virkkaustiheys: 14 p leveydessä ja 10 riviä korkeudessa = 10 x 10 cm.

Lisa 04.10.2015 - 10:51:

Hallo, ik heb nu 12 touren gedaan en zit volgens mij al op 18 cm. Hoe kan dit? Ik gebruik een haaknaald 5 en haak best strak

DROPS Design 05.10.2015 kl. 13:42:

Hoi Lisa. Heb je wel de juiste stekenverhouding? 14 stk breed x 10 toeren hoog = 10 x 10 cm. 12 toeren zou met de juiste verhouding rond 12 cm zijn.

Jessica 14.09.2015 - 13:07:

Om jag vill sticka mössan i bara en färg, hur stor blir garnåtgången?

DROPS Design 17.09.2015 kl. 10:13:

Hej Jessica, då skall du räkna med 2 nystan i fex Nepal (Silke-Alpaca har utgått). Lycka till!

Telma 20.11.2013 - 02:07:

Thank you so much for the free pattern! Pattern is excellent and my hat became so beautiful! It is so beautiful pattern!

Annie Gibson 04.11.2013 - 19:33:

Using Drops 99-26 looks easy but i"m lost. It is 3 lines per row.Also lost at the part about Now crochet 4-6 rounds. Is tere a tutorial. Thank You

DROPS Design 05.11.2013 kl. 09:02:

Dear Mrs Gibson, stripes are 3 rounds in each colour, so that Round 1-3 are in off-white, 4-6 in light gray green, 7-9 in light beige and so on. When piece measures 18 cm (after a whole stripe), crochet 4 rounds sc around. (see under tab "videos") Happy crocheting!

Daisy 24.02.2013 - 22:49:

Hej! Jag förstår inte hur jag ska göra efter varv 6. Ska jag bara fortsätta att virka en stolpe i varje stolpe? Hur många varv ska man virka? Tack på förhand (är en virknovis...)

Helena 14.12.2012 - 17:49:

Jag är också fundersam kring det där med tre luftmaskor och sen 64 st... Innebär det att jag ska hoppa över att göra en st i den första maskan? Gör jag det upplever jag att det blir ett "hål" i början av varvet, men gör jag inte det så blir det 3 lm och 65 st, om jag inte räknar fel.

DROPS Design 19.12.2012 kl. 13:34:

Titta gärna på vår instruktionsvideo som visar hur man virkar runt. Lycka till!

Melissa 07.12.2012 - 16:19:

Hoi ik heb een vraag. Bij het laatste tstuk waarbij je alleen vaste moet haken, moet je dan alsnog 3 losse en een hv aan het einde?

DROPS Design 11.12.2012 kl. 14:43:

Nee, vervang dan de 3 losse door 1 l maar eindig steeds met 1 hv aan het einde.

Marina 11.11.2012 - 18:53:

Eine kurze, verständliche Anleitung für eine passgenaue, wunderbare Mütze. Auch für Anfänger gut zu meistern. Sogar innerhalb eines (langen) Abends fertig gestellt.

DROPS Design 09.03.2010 - 15:26:

Hej, det kan lätt bli en skarv vid färgbyte men här kommer ett tips: du har öglan på nålen, sticker in nålen och hämtar befintlig trådfärg, då har du två öglor på nålen, sen tar du ny färg, drar genom båda öglorna. Lycka till!

Ewa 09.03.2010 - 14:39:

Hej, När jag virkar och byter färg får jag en ful skarv, hur gör Ni för att det ska bli så jämt å fint. Jag byter genom att virka en fm till hälften och sen dra igenom den nya färgen, vad gör jag för fel? Hälsningar / Ewa

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 99-26