DROPS / 99 / 26

Girlfriend by DROPS Design

Heklet DROPS lue i ”Silke-Alpaca”.

Stikkord: luer, sommerhatter, striper,

DROPS design: Modell nr SA-001
--------------------------------------------------------

Størrelse: S L
Hodemål: 52/54 56/58
Materialer: DROPS Silke-Alpaca fra Garnstudio
50-50 gr f.nr 0100, natur
50-50 gr f.nr 1340, lysbeige
50-50 gr f.nr 7120, lys grågrønn

DROPS Heklenål nr 5 - eller den nålen du må ha for å få 14 st i bredden og 10 rader i høyden på 10 x 10 cm.

Hekleinfo: På beg av hver omg erstattes første st med 3 lm. Hver rad avsluttes med 1 kjm i 3.lm på beg av omg.

Lue: Det skiftes farge etter hver 3.omg slik: Natur, lys grågrønn, lysbeige, natur, lys grågrønn og natur = 18 omg.
1.omg: Hekle 4 lm med nål 5 og natur Silke-Alpaca, hekle 11 st i 1.lm = 12 st.
2.omg: Les Hekleinfo! 2 st i hver st = 24 st.
3.omg: * 1 st i første st, 2 st i neste st * gjenta fra *-* = 36 st.
4.omg: * 1 st i hver av de 2 første st, 2 st i neste st * gjenta fra *-* = 48 st.
5.omg: * 1 st i hver av de 3 første st, 2 st i neste st * gjenta fra *-* = 60 st.
6.omg: Hekle 1 st i hver st men øk 5 st jevnt fordelt = 65 st. (For str L gjentas 6.omg = 70 st). Hekle 1 st i hver st til arb måler ca - avpass etter en farge - 18 cm. Videre hekles det 4-6 omg med beige slik: 1 fm i hver st. Klipp og fest tråden.

Denne oppskriften har blitt rettet. .

DROPS Heklenål nr 5 - eller den nålen du må ha for å få 14 st i bredden og 10 rader i høyden på 10 x 10 cm.
Oppdatert online: 15.03.2007

Kommentarer (24)

Legg inn en kommentar!

Lisa 04.10.2015 - 10:51:

Hallo, ik heb nu 12 touren gedaan en zit volgens mij al op 18 cm. Hoe kan dit? Ik gebruik een haaknaald 5 en haak best strak

DROPS Design 05.10.2015 kl. 13:42:

Hoi Lisa. Heb je wel de juiste stekenverhouding? 14 stk breed x 10 toeren hoog = 10 x 10 cm. 12 toeren zou met de juiste verhouding rond 12 cm zijn.

Jessica 14.09.2015 - 13:07:

Om jag vill sticka mössan i bara en färg, hur stor blir garnåtgången?

DROPS Design 17.09.2015 kl. 10:13:

Hej Jessica, då skall du räkna med 2 nystan i fex Nepal (Silke-Alpaca har utgått). Lycka till!

Annie Gibson 04.11.2013 - 19:33:

Using Drops 99-26 looks easy but i"m lost. It is 3 lines per row.Also lost at the part about Now crochet 4-6 rounds. Is tere a tutorial. Thank You

DROPS Design 05.11.2013 kl. 09:02:

Dear Mrs Gibson, stripes are 3 rounds in each colour, so that Round 1-3 are in off-white, 4-6 in light gray green, 7-9 in light beige and so on. When piece measures 18 cm (after a whole stripe), crochet 4 rounds sc around. (see under tab "videos") Happy crocheting!

Helena 14.12.2012 - 17:49:

Jag är också fundersam kring det där med tre luftmaskor och sen 64 st... Innebär det att jag ska hoppa över att göra en st i den första maskan? Gör jag det upplever jag att det blir ett "hål" i början av varvet, men gör jag inte det så blir det 3 lm och 65 st, om jag inte räknar fel.

DROPS Design 19.12.2012 kl. 13:34:

Titta gärna på vår instruktionsvideo som visar hur man virkar runt. Lycka till!

Melissa 07.12.2012 - 16:19:

Hoi ik heb een vraag. Bij het laatste tstuk waarbij je alleen vaste moet haken, moet je dan alsnog 3 losse en een hv aan het einde?

DROPS Design 11.12.2012 kl. 14:43:

Nee, vervang dan de 3 losse door 1 l maar eindig steeds met 1 hv aan het einde.

Kommentér oppskrift DROPS 99-26