DROPS / 12 / 21

DROPS 12-21 by DROPS Design

DROPS sweater i Ardesia med skind

DROPS design: Model nr G-038
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Dame: Small- Medium- Large
Herre:(Small/Medium - Medium/Large)
Materialer: DROPS Ardesia fra Garnstudio
400-400-450 (450-500) gr f.nr 005, kakao-brun

DROPS Pinde 3 og 6.

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 12 m x 24 p på p 6 og Halv-patent.

Rib: 1 drejet r, 1 vr *

Halv-patent: l.p: 1 r, * slå 1 om, 1 m løs af p som den skulle strikkes vr, 1 r * 2.p: 1 r, * strik næste m og omslaget ret sammen, 1 vr,* Gentag 1. og 2.p

Rygstk: Slå 69-75-81 (75-81) m op på p 3 og strik 6 cm rib. Skift til p 6 og strik halv-patent. Når arb måler 30-33-33 (36-36) cm lukkes der 3 m af i hver side til ærmegab = 63-69-75 (69-75) m. Nu strikkes der 2 m glatstrik i hver side til kantm og videre lukkes der af indenfor disse kantm således: 1 m 20-23-26 (23-26) gange på Dame S: hver 3.p. Dame M+L + Herre S/m +M/l: skiftevis på hver 2. og 3.p = 23-23-23 (23-23) m luk således: I højre side strikkes m drejet r sm og i venstre side strikkes m r sm ( m strikkes vr sammen på vrangen). Luk de resterende 23 m af efter sidste aflukning. Arb måler ca 55-57-60 (60-63) cm

Forstk: Strikkes som rygstk.

Ærme: Slå 36-36-38 (38-40) m op på p 3 og strik 6 cm rib. Skift til p 6 og strik Halv-patent samtidig med der lukkes 1-1-1 (1-3) m af jævnt fordelt på l.p = 35-35-37 (37-37) m. Videre tages der ud i hver side således: 1 m 19-19-18 (18-18) gange på Dame: hver 5.p Herre: Hver 6.p = 73-73-73 (73-73) m. Når ærmet måler 49-48-45 (53-52) cm lukkes der 3 m af i hver side = 67-67-67 (67-67) m, videre strikkes 2 m glatstrik i hver side, nu lukkes der af på samme måde i højre og venstre side som på rygstk men det lukkes af således: 1 m 28-28-27 (28-27) gange på Dame S: skiftevis hver p og hver 2.p Dame M + Herre S/M: * 3 gange på hver 2.p, og 1 gang på hver p * Dame L +Herre M/1: hver 2.p. Luk de resterende 11-11-13 (11-13) m af efter sidste aflukning. ærmet måler ca 68-69-70 (74-76) cm.

Montering: Det syes evt skind på skulderen således: Læg de øverste ca 17 cm af ærmet midt på et stk papir, tegn rundt om ærmet, klip i papiret, læg papiret på skindet og klip 2 skulderstk, nu kan skindet hæftes på flere forsk måder 1: Prik huller i skindet hele vejen rundt med 1 cm mellemrum og sy derefter med Ardesia skindet fast til ærmet - dette er måske den bedste måde at sy skindet på for så er det let at tage af når sweateren skal vaskes, 2: Sy skindet fast i yderste m så det sidder fast - nu må sweateren ikke vaskes, men skal renses! Sy ærmerne til ryg- og forstk i yderste m således at sømmen ikke bliver tyk. Saml ca 70 m op på lille rundp 3 rundt i halsen og strik 9 cm rib, luk af og buk kanten dobbelt mod vrangen og sy.

Diagram

Kommentarer (3)

Marilyn 27.12.2013 - 19:16:

I saw this pattern the other day ..it had a young girl in a cardigan(which is the pattern I wish to use)do you know the pattern number as it was still unnamed Thanks

DROPS Design 02.01.2014 kl. 10:08:

Dear Marilyn, try a search with our search engine and these multiple options to find this pattern back. Happy knitting!

Renee Van Westen 05.11.2013 - 13:34:

Bij de beschrijving van de halve patentsteek staat bij naald 2: brei de volgende steek en de omslag r sm. Wat betekent sm ?

DROPS Design 06.11.2013 kl. 10:53:

Hoi Renee. sm = samen. Dus je breit de volgende steek en de omslag recht samen.

Gunilla 02.09.2009 - 12:24:

Hej Stickar denna i tjockt ullgarn o med stickor 3. Har ökat med 4 storlekar för breddens skull (24 maskor)även på höjden blir jumpern kortare, ca hälften, kollat stickfastigheten. Mitt problem hur gör jag med avmaskningarna för raglan? Mycket tacksam för hjälp Gunilla

Kommentere opskrift DROPS 12-21