DROPS / 11 / 13

DROPS 11-13 by DROPS Design

Lang DROPS jakke i Vienna

Tags: bluser, v-hals,

DROPS design: Model nr O-069
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Small (Medium-Large)
Materialer: DROPS Vienna fra Garnstudio
440 (480-520) gr f.nr 025, lavendelblå

DROPS Pinde 3,5 og 5,5.
6 DROPS knapper.
Skulderpuder.

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 13 m x 16 p på p 5.5 og glatstrik.

Rib: * 2 ret, 2 vrang *

Rygstk: Slå 70 (74-76) m på p 3,5 og strik 12 cm rib. Skift til p 5,5 og glatstrik samtidig med der tages 8 (11-15)m ud jævnt fordelt på 1.omg = 78 (85-91) m. Husk på strikkefastheden. Når arb måler 47 (48-51) cm lukkes der af til ærmegab således: 3 (3-4) m 1 gang, 2 m 1 gang, 1 m 1 (2-2) gange på hver 2.p. = 66 (71-75) m. Når arb måler 79 (82-85) cm lukkes de midterste 26 (28-28) m af. Luk de resterende m af til skulder når arb måler 80 (83-86) cm.

Højre forstk: Slå 34 (36-38) m op på p 3,5. Strik 12 cm rib. Skift til p 5,5 og strik glatstrik samtidig med der tages 5 (6-7) m ud jævnt fordelt på 1.p = 39 (42-45) m. Når arb måler 47 (48-51) cm lukkes der af til ærmegab i højre side som på rygstk = 33 (35-37) m. Videre når arb måler 56 (59-62) cm lukkes der af til V-hals således: 1 m 13 (14-14) gange på skiftevis hver 2. og 3.p. Luk de resterende 20 (21-23) m af når arb måler 80 (83-86) cm.

Venstre forstk: Strikkes som højre, men med aflukning i modsatte side.
Ærme: Slå 36 (36-40) m op på p 3,5 og strik 8 cm rib. Skift til p 5,5 og strik glatstrik samtidig med der tages 5 (7-3) m ud jævnt fordelt på 1.omg = 41 (43-43) m. Videre tages der ud i hver side således: 1 m 23 (24-24) gange på skiftevis på hver 2. og 3.p = 87 (91-91) m. Når arb måler 48 (47-46) cm lukkes der 3 (3-4) m af i hver side, Videre lukkes der af i hver side således: 2 m 2 gange, på hver 2.p. Derefter lukkes der 1 m af i hver side til arb måler 53 (52-51) cm. Luk af.

Montering: Sy skuldersømmen. Venstre forkant: Slå 8 m op på p 3,5, strik 56 (59-62) cm rib, luk af, sy forkanten til venstre forstk.
Højre forkant: Strikkes som venstre men der lukkes af til 6 knaphuller jævnt fordelt op ad (1. og 6. knaphul strikkes 2 p fra kanten) 1 knaphul = Luk de 2 midterste m af og slå 2 nye op m på næste p. Kraven: Saml ca 126 m op på p 3,5 fra midt på forkanten på højre forstk til midt på forkanten på venstre forstk, Strik 20 cm rib, luk af, buk kanten dobbelt mod vrangen og sy. Sy ærmerne til ryg- og forstk, sy ærme- og sidesøm i et. Sy knapper og skulderpuder i.

Diagram

Kommentere opskrift DROPS 11-13