DROPS Extra / 0-414

DROPS Extra 0-414 by DROPS Design

DROPS sett bestående av: Lue og skjerf med bølgemønster.

DROPS design: Modell nr Z-231
---------------------------------------------------------
50 gr f.nr 6347, grålilla

DROPS Ermp nr 3,5 – eller den p du må ha for å få 24 m x 30 p bølgemønster på 10 x 10 cm.

Skjerf:
Mål: ca 29 x 150 cm
Materialer: Alpaca
100 gr f.nr 6347, grålilla
og bruk: Vivaldi
100 gr f.nr 24, lys lilla

DROPS Rundp nr 7 – eller den p du må ha for å få 13 m Bølgemønster med 1 tråd i hver kvalitet på 10 cm i bredden.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: bølgemønster, type oppskrift: luer, sett, skjerf,

Vrbord: * 2 rett, 2 vrang *, gjenta fra *-*.
Bølgemønster: Se diag M.1. Diag viser mønsteret sett fra retten.

Lue: Arb strikkes rundt. Legg løst opp 136 m på ermp 3,5 med Alpaca og strikk vrbord til arb måler 6 cm. Deretter strikkes M.1. Etter M.1 er det 40 m tilbake på p og arb måler ca 24 cm. Strikk alle m rett sammen 2 og 2 = 20 m. Trekk en dobbel tråd gjennom de resterende m, snurp sammen og fest godt.

Bølgemønster: Se diag M.2. Diag viser mønsteret sett fra retten. 1.p = retten.

Skjerf: Arb strikkes frem og tilbake på p i skjerfets lengde. Brett rundp dobbel (evt bruk 2 stk rundp med samme tykkelse) og legg opp 195 m med 1 tråd i hver kvalitet over 2 pinner nr 7 (dette gjøres for at oppleggskanten skal bli elastisk). Trekk den ene p ut og strikk 1 rille. Deretter strikkes M.2 med 4 m rille i hver side. Når arb måler ca 28 cm - avpass etter etter en hel rapport i høyden - strikkes det 2 p rett før det felles meget løst av - fell av samtidig som 1.p i M.2 strikkes, da vil også avfellingen bues.

Diagram

= rett fra retten, vrang fra vrangen
= rett fra vrangen, vrang fra retten