DROPS / 5 / 20

DROPS 5-20 by DROPS Design

DROPS jakke i Vienna

Tags: jakker,

DROPS design: Model nr O-010
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: One-size. - Se målskitse.
Materialer: DROPS Vienna fra Garnstudio
375 gr f.nr. 011 , blå

DROPS Pinde nr 3 og 6.
Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 13 m x 16 p på p 6 og glatstrik. 10 cm i bredden = 21 m på p 3 og ribstrik.

Forstk: Slå 65 m op på p 3 og strik 5 cm rib -1 vr,2 drejet r . Så sættes de første 21 m på en tråd til forkant midt for. Skift til p 6 og glatstrik over de 44 m . Når arb måler 36 cm lukkes af til ærmegab på hver 2.p således: 3 m 1 gang, 2 m 2 gange, 1 m 1 gang. Når arb måler 47 cm skift til p 3 og strik rib på resten af arb. Når ribben måler 7.5 cm lukkes der af til hals på hver 2.p således: 3 m 3 gange. Videre lukkes der af til hals og skulderen samtidig således: Halsen: 2 m 2 gange på hver 2.p . Skulderen: 8 m 2 gange, 7 m 1 gang på hver 2.p . Arb måler ca 58 cm. Strik endnu et forstk men spejlvendt.

Rygstk: Slå 88 m op på p 3 og strik 5 cm rib - 1 vr , 2 drejet r. Skift til p 6 og glatstrik. Når arb måler 36 cm lukkes der af til ærmegab som på forstk = 72 m på p. Strik til arb måler 47 cm. Skift til p 3 og strik rib. Når ribkanten måler 9 cm lukkes der af til hals således: Sæt de midterste 18 m på en tråd og strik hver side færdig for sig . Videre lukkes der af mod halsen på hver 2.p samtidig som der lukkes af til skulderen som på forstk. Arb måler ca 58 cm.

Ærmer: Slå 39 m op på p 3, strik 15 cm rib - 1 vr , 2 drejet r. Skift til p 6 og glatstrik, tag 6 m ud jævnt fordelt på 1.p = 45 m. Videre tages der ud i hver side således: 1 m 10 gange på hver 4.p = 65 m. Når arb måler 46 cm lukkes der af til ærmegab i hver side således: 5 m 1 gang, 2 m 1 gang, 1 m 1 gang på hver 2.p. Strik til arb måler 50 cm så lukkes der af i hver side på hver 2.p således: 1 m 5 gange, 2 m 3 gange. Luk de resterende 27 m af, ærmet måler ca. 60 cm.

Forkant: Venstre forkant strikkes op i rib, strik til halsaflukningen på forstk. Luk af. Strik højre forkant til 2 cm fra halsaflukningen, så strikkes knaphul således: strik 3 m, luk 4 m af, strik 7 m, luk 4 m, strik 3 m, på næste p slås der nye m op over de aflukkede m. Strik til halsaflukningen. Luk af. Buk forkanten dobbelt mod vrangen og sy . Sy knaphulsting rundt om knaphullerne . Saml 96 m op på p 3 rundt i halsen og strik 9 cm rib, luk af. Buk halskanten dobbelt mod vrangen og sy.

Diagram

Kommentere opskrift DROPS 5-20