DROPS / 5 / 10

DROPS 5-10 by DROPS Design

DROPS trøje i Magia.

Tags: bluser, v-hals,

DROPS design: Model nr D-027
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Materialer: DROPS Magia fra Garnstudio
300 gr f.nr 013, lys rosa/hvid-meleret

DROPS Pinde nr 8 og nr 5.
Skulderpuder.

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 9 m x 12 p perlestrik på p 8.

Perlestrik: (retten) 1.p.: 1 r, 1 vr. 3.p.: r over vr, vr over r.

Vrangen: Strik m som de kommer. Gentag 1. og 3.p løbende.

Forstk: Slå 46 m op på p 5 med Magia. Strik 6 cm rib: 2 r, 2 vr. Skift til p 8 og perlestrik samtidig med der tages 5 m ud jævnt fordelt på 1. p = 51 m. Strik 18 cm - Husk på strikkefastheden - så lukkes den midterste m af og hver side strikkes færdig for sig. Videre lukkes der af mod v-halsen således: Strik 1 p og luk 1 m af på næste p. Videre lukkes der 1 m af 16 gange på hver 3. p = 8 m til skulderen. Luk af når arb måler 66 cm. Strik den anden siden på samme måde.

Rygstk: Slå op og strik som på forstk. Der lukkes af til hals når arb måler 63 cm. Sæt de midterste 35 m på en tråd. Luk de resterende 8 skulderm af når arb måler 66 cm.

Ærmer: Slå 20 m op på p 5, strik 6 cm rib 2 r, 2 vr. Skift til p 8 og tag 5 m ud jævnt fordelt på 1. p = 25 m. Strik perlestrik, samtidig med der tages ud i hver side således: 1 m 14 gange på skiftevis på hver 3. og 4. p = 53 m. Luk af når ærmet måler 49 cm.

Krave: Saml 110 m op på rundp 5 langs højre og venstre halskant = 55 m på hver kant. Strik rib frem og tilbage på p 2 r, 2 vr, afpas således at den midterste m i V’et foran strikkes r på retten. Så tages der ind midt foran og ved skulderen samtidig således: Midt foran: tag ind på hver side af midtm på hver 2.p. På højre side af midtm strikkes 3 m r sm, på venstre side 3 m drejet r sm. Gentag indtagningen i alt 8 gange. Ved skulderen således: 1 m 3 gange på hver 4 p. Luk de resterende m af når kraven måler 9 cm.

Montering: Saml de 35 m fra midt bag halsen op på p 5. Tag 9 m ud på 1.p = 44 m, strik 3 cm rib, 2 r, 2 vr . Luk af. Sy skuldersømmene. Sy ærmerne til ryg- og forstk sammen i yderste m. Sy ærm- og sidesøm sammen i yderste m. Sy skulderpuder i.

Diagram

Kommentere opskrift DROPS 5-10