DROPS / 3 / 8

DROPS 3-8 by DROPS Design

DROPS trøje i Magia med ruder i Vienna.

DROPS design: Model nr D-016
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse:Small – Medium (Medium - Large)
Materialer: DROPS Magia fra Garnstudio
350(400)gr f.nr 006, grøn/blå-meleret.
DROPS Vienna fra Garnstudio
75 (75)gr f.nr 26, pink

DROPS Rundp (70 cm) nr 4 og 6.
DROPS Strømpep nr 4.
DROPS Rundp (40 cm) nr 6.
Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 11 m x 14 p på p 6,5 med mønster i Magia og Flores.

Mønster: Se rudediagram! Hele mønsteret glatstrikkes.

Ryg- og forstykke: Ryg- og forstykke strikkes på rundp og klippes op til ærmer. Slå 112 (120) m op på rundp 4 med Magia og strik 4 cm rib 1 r/1 vr. Skift til rundp 6. Strik rudemønster med Magia og Flores og tag 8 m ud jævnt fordelt på 1. omg = 120 (128) m. Når arbejdet måler 51 (53) cm sættes trådmærker i siderne og der lukkes af til hals.

Aflukning til hals foran: Luk de midterste 6 (8) m af. Strik frem og tilbage og luk af således: 4 m 1 gang og 3 m 3 gange på hver 2. p mod halsen.

Aflukning til hals bag: Når arbejdet måler 54 (56) cm lukkes de midterste 16 (18) m af til hals .Derefter lukkes der 4 m af 2 gange på hver 2. p mod halsen. De resterende 14 (15) m på hver skulder lukkes af når arbejdet måler 56 (58) cm.

Ærmer: Slå 27 m op med Magia på strømpep 4 og strik 3 cm rib 1/1. Skift til rundp 6, tag 9 m ud jævnt fordelt på 1. omg = 36 m. Strik 1 rapport rudemønster = 14 omg og strik derefter glatstrik med Magia. Samtidig tages der 1 m ud 15 gange på hver 4. omg på hver side af 2 midtm. midt under ærmet = 66 m. Når ærmet måler 50 cm strikkes 3 omg glatstrik med vrangen ud til belæg. Tag 2 m ud midt under ærmet efter 1. omg. Luk af.

Montering: Alle sømme sys med 1 m sømrum. Mål ærmerne og sy en mærketråd i hver side af ryg- og forstk i ærmehøjden = ca 30 cm. Sy 2 maskinsømme på hver si de af mærketråden; 1. søm = 0,5 m fra mærketråden 2. søm = 0,5 m indenfor 1. søm. Klip op og sy skuldersømmene. Saml ca 68 (72) m op rundt i halsen på rundp 6. Strik 25 cm rudemønster med Magia og Flores og luk af. Sæt ærmerne i ryg- og forstk med ombukket ind mod vrangen. Sy ærmerne i fra retten, skiftevis i ærmet og ryg- og forstk. Sy langs 1 m på ryg- og forstk og i over gangen til ombukket på ærmet. Buk ombukket over klippekanten på vrangen og sy.

Diagram

= Flores
= Magia

Kommentere opskrift DROPS 3-8