DROPS Children 12-8 by DROPS Design

DROPS Tubehue og halstørklæde.

Tubehue:
Str: 3/5 - 6/9 - 10/14 år.
Materialer: DROPS Camelia fra Garnstudio,
50-50-50 gr f.nr 08, natur
50-50-50 gr f.nr 12, isblå
DROPS Ærmep nr 4 og 5.

Halstørklæde - se opsk under model nr 1-12

Strikkefasthed: 17 m x 22 p med 2 tråde Camelia og glatstrik på p 5 = 10 x 10 cm. Husk pindenr er kun vejledende!

Rib: * 1 r, 1 vr *, gentag fra *-*.

Tubehue: Slå 80-84-88 m op med 1 tråd i hver farve på ærmep 4. Strik Rib i 7-8-9 cm. Skift til ærmep 5 og fortsæt med glatstrik - samtidig på 1.omg tages der 10-9-8 m ind jævnt fordelt = 70-75-80 m. Husk på strikkefastheden! Når arb måler 9-11-12 cm tages der 4-5-6 m ind jævnt fordelt, gentag indtagningen på hver 4.omg 2 gange til = 58-60-62 m. Når arb måler 13-15-16 cm skiftes der tilbage til ærmep 4. Strik 2 cm Rib, luk derefter af med Rib.

Halstørklæde - se opsk under model nr 1-12

JosefinePoupin 15.12.2012 - 18:23:

Bonjour, Je suis entrai de finir un paletot pour bébé et j'aurai le temps de faire ce bonnet pour ma petite fille. Je pense le transformer en bonnet. Merco Josy

Kommentere opskrift DROPS Children 12-8