DROPS Children 12-8 by DROPS Design

DROPS Tubelue og skjerf

DROPS design: Modell nr Z-012-bn
--------------------------------------------------------

Tubelue:
Str: 3/5 - 6/9 - 10/14 år.
Materialer: DROPS Camelia fra Garnstudio,
50-50-50 gr f.nr 08, natur
50-50-50 gr f.nr 12, isblå
DROPS Ermp nr 4 og 5.

NB! Camelia er gått ut fra vårt sortiment. Garnstudio's Alpaca er et utmerket alternativ til Camelia. Ved bruk av garnalternativer, ta hensyn til ulikt garnforbruk. Husk pinnenr er kun veiledende!

Skjerf - se oppskrift under modell nr 1-12

Strikkefasthet: 17 m x 22 p med 2 tråder Camelia og glstrikk på p 5 = 10 x 10 cm. Husk pinnenr er kun veiledende!
Vrbord: * 1 r, 1 vr *, gjenta fra *-*.

Tubelue: Legg opp 80-84-88 m med 1 tråd i hver farge på ermp 4. Strikk vrbord i 7-8-9 cm. Bytt til ermp 5 og fortsett med glstrikk - samtidig på 1.omg felles det 10-9-8 m jevnt fordelt = 70-75-80 m. Husk på strikkefastheten! Når arb måler 9-11-12 cm felles det 4-5-6 m jevnt fordelt, gjenta fellingen på hver 4.omg 2 ganger til = 58-60-62 m. Når arb måler 13-15-16 cm byttes det tilbake til ermp 4. Strikk 2 cm vrbord, fell deretter av med vrbord.

Skjerf - se oppskrift under modell nr 1-12

JosefinePoupin 15.12.2012 - 18:23:

Bonjour, Je suis entrai de finir un paletot pour bébé et j'aurai le temps de faire ce bonnet pour ma petite fille. Je pense le transformer en bonnet. Merco Josy

Kommentér oppskrift DROPS Children 12-8