DROPS / 9 / 22

DROPS 9-22 by DROPS Design

Sort/hvid nordisk DROPS trøje i Camelia med bort

Tags: bluser, nordisk,

DROPS design: Model nr Z-031
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Dame: Small/Medium-Medium/Large
Herre: (Small/Medium-Medium/Large)
Materialer: DROPS Camelia fra Garnstudio
350-400 (400-450) gr f.nr 007. hvid
100-100 (100-100) gr f.nr 004, sort

DROPS Rundp og Strømpep 2,5 og 3.
Skulderpuder.

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 25 m x 36 p på p 3 og glatstrik

Rib: * 1 ret. 1 vrang *

Ryg- og forstykke: Trøjen strikkes på rundp og klippes op til ærmegab bagefter. Slå 240-250 (260-270) m op på rundp 2,5 med hvid. Strik 3 cm rib. Skift til rundp 3 og strik glatstrik Dame: videre tages der ud således: 1 m 16-19 gange på hver 4.-5.p ( = 4 nye m pr udtagning) Herre: samtidig med der tages 44-56 m ud jævnt fordelt på 1.p = 304-326 (304-326) m. - Husk på strikkefastheden - Når arb måler 30-32 (32-34) cm tages der 6 m ud i hver side, disse m er til at klippe ærmegab i bagefter og strikkes ikke ind i mønsteret). Når arb måler 31-33 (23-35) cm strikkes mønster således start ved pilen, strik m over forstk start ved pilen igen og strik m over rygstk. Efter sidste mønsterp strikkes ryg- og forstk færdig med sort. Når arb måler 57-59 (59-61) cm lukkes de midterste 22- 31 (22-31) m af, trøjen strikkes færdig frem og tilbage på p, videre lukkes der af således: 8 m 1 gang, 2 m 3 gange. Luk de resterende m af. Arb måler 60-62 (62-64) cm.

Ærme: Slå 50-54 (52-56) m op på strømpep 2,5 med hvid. Strik 3 cm rib. Skift til strømpep 3 og glatstrik samtidig med der tages 21-21 (19-19) m ud jævnt fordelt p 1.p = 71-75 (71-75) m. Videre tages der ud på hver side af m midt under ærmet således: 1 m 41-38 (40-38) gange Dame: skiftevis hver 3. og 4.omg Herre: på hver 4.p = 151-151 (151-151) m. Når ærmet måler 23-33 (40-40) cm strikkes Mønster, der er nu ca 131-135 (137-141) m på p. 1.p således: strik de sidste 12-14 (15-17) m af diagrammet, 1 rapport 3 gange (= 110 m), de første 11-13 (14-16) m af diagrammet. Efter mønsteret strikkes ærmet færdig med sort. Når ærmet måler 47-46 (54-54) cm, strikkes 2 cm glatstrik med vrangen ud til belæg over klippekanten, luk af.

Montering: Sy en mærketråd ned midt i de 6 udtagede m i hver side. Sy på maskine 2 sømme rundt om hver mærketråd - 1.søm 1 m fra tråden , 2.søm 0,5 m længere inde. Klip op til ærmegab- Sy skuldersøm. Sy ærmerne til ryg- og forstk i hånden så de sidste 2 cm glatstrik kommer på vrangen på følgende måde: Sy skiftevis 1 sting i sidste glatstrikkede m før ombukket på ærmet og 1 sting i 1.m efter sømmen på ryg- og forstk ved ærmegabet. Vend trøjen og sy de sidste omg på ærmet over klippekanten på ryg- og forstk. Saml ca 96 m op rundt i halsen på strømpep 3 med sort og strik 1 cm glatstrik, 1 omg vr, 1 cm glatstrik, luk af, buk kanten dobbelt mod vrangen og sy. Damp trøjen let på vrangen. Sy skulderpuder i.

Diagram

= sort
= hvid

Kommentarer (0)

Der er ingen kommentarer til denne opskrift. Skriv en kommentar!

Kommentere opskrift DROPS 9-22