DROPS / 9 / 11

DROPS 9-11 by DROPS Design

DROPS Camelia trøje med striber og trekanter.

DROPS design: Model nr Z-013
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Small/ Medium (Medium/ Large)
Materialer: DROPS Camelia fra Garnstudio
200 (250) gr f.nr 012, blå-lilla el. 004, sort
150 (200) gr f.nr 011, mint el. 022, pink
150 (150) gr f.nr 008, natur-hvid el. 020, grøn
50 (100) gr f.nr 013, rosa el. 017, gul

DROPS Rundp og Strømpep 2,5 og 3,5.
Skulderpuder.
Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 22 m x 32 p p5 p 3,5 og glatstrik.

Rib: * i ret, i vrang

Mønster ryg- og forstykke: Hele mønsteret glatstrikkes.
Strik 3 cm blå , trekant 1, 10.5 (11) cm mint, trekant 2, 10,5 (11) cm natur, trekant, 10,5 (11) cm blå, trekant 4, 3 cm mint. Mønster

Ærme: 7 (6) cm rosa, trekant 5, 10,5 (11) cm mint, trekant 6, 10,5 (11) cm blå, trekant 4, 3 cm mint.

Trekant: 1: det strikkes kun de 6 sidste omg af diagrammet. Trekant = natur, bund II = mint. 2.: bund I = mint, trekant - blå, stribe = rosa, bund II = natur. 3: bund I = natur, trekant = rosa, stribe = natur, bund II = blå, a.: der strikkes bare de første 6 omg af diagrammet. bund I = blå, trekant - natur.5.: bund I = rosa, trekant = natur, stribe = blå, bund II = mint. 6.: bund I = mint, trekant = rosa. stribe = natur, bund II = blå.

Ryg- og forstykke: Slå 236 (246) m op på rundp 2,5 med blå. Strik 5 cm rib. Skift til rundp 3,5 og strik glatstrik samtidig med der tages 16 (30) m ud jævnt fordelt på 1.p = 252 (276) m. Strik mønster. Når arb måler 30 (30) cm deles det i to og ryg- og forstk strikkes færdige for sig.
Hvis man ønsker at strikke trøjen på rundp og klippe op til ærmegab bagefter, tages der 6 m ud i hver side i stedet for at dele arb i to, disse 6 m strikkes ikke ind i mønsteret, fortsæt på rundp til halsen.

Forstk: = 126 (13B) m. Når arb måler 60 (62) cm - afpas efter sidste mønsterp - sættes de midterste 58 (60)m på en tråd til hals, luk de resterende skulderm af.

Rygstk: Som forstk.

Ærme: Slå 50 (54) m op på strømpep 2,5 med blå. Strik 5 cm rib. Skift til strømpep 3,5 og mønster samtidig med der tages 15 (13) m ud jævnt fordelt på 1.p = 65 (67) m. Videre tages der ud på hver side af masken midt under ærmet (=2 nye m pr. omg) således: 1 m 34 (37) gange str S/M: hver 4. omg Str M/L: skiftevis på hver 3. og 4. omg = 133 (141) m. Når ærmet måler 49 (47) cm lukkes der af. Hvis trøjen er strikket på rundp op ad ryg- og forstk , strikkes der i tillæg 2 cm glatstrik med vrangen ud til belæg over klippekanten, luk af.

Montering: (Se forkl til opklippede ærmegab hvis trøjen er strikket rundt). Sy skuldersømmen. Sy ærmerne til ryg- og forstk. Saml på rundp 3,5 med mint de 116 (120)m fra tråden på ryg- og forstk op rundt i halsen (hvis trøjen strikkes i ALT II strikkes halsen med sort). Strik 4 p glatstrik, 1 omg vrang, 4 p glatstrik luk af og buk kanten dobbelt mod vrangen og sy. Sy skulderpuder i.

Klip op til ærmegab: Sy en mærketråd ned midt i de 6 udtagede m i hver side. Sy på maskine 2 sømme rundt om hver mærketråd - 1.søm 1 m fra tråden , 2.søm 1/2 m længere inde. Klip op til ærmegab. Sy skuldersøm. Sy ærmerne til ryg- og forstk i hånden så de sidste 2 cm glatstrik kommer på vrangen på følgende måde: Sy skiftevis 1 sting i sidste glatstrikkede m før ombukket på ærmet og 1 sting i 1.m efter sømmen på ryg- og forstk ved ærmegabet. Vend trøjen og sy de sidste omg på ærmet over klippekanten på ryg- og forstk. Damp trøjen let på vrangen. Sy skulderpuder i

Diagram

= bund 1
= trekant
= kant
= bund 2

Kommentarer (0)

Der er ingen kommentarer til denne opskrift. Skriv en kommentar!

Kommentere opskrift DROPS 9-11