DROPS / 9 / 4

DROPS 9-4 by DROPS Design

Hulmønstret DROPS bluse i Kid-Mohair med læg på ærmerne.

DROPS design: Model nr N-064
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Small/Medium (Medium/Large)
Materialer: DROPS Kid-Mohair fra Garnstudio
400 (450) gr f.nr 001, Natur-hvid.

DROPS Pinde 2 og 4,5.
DROPS Hæklenål 3.
7 DROPS knapper.

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 17 m x 24 p p1 p 4,5 cm mønster.

42% Alpaca, 35% Kid mohair, 18% Uld, 5% Nylon
Rib: * 1 drejet ret, 1 vrang

Mønster: Mønsteret er delbart med 10 kantm.
1.p retten: 1 kantm * slå 1 om, 3 r, 1 dobbelt int (se forkl.), 3 r, slå 1 om, 1 r, 1 kantm. 2.p og alle p på vrangen: vr. 3.p: 1 kantm, 1 r, slå 1 om, 2 r , 1 dobbelt int, 2 r, slå 1 om, 2 r, 1 kantm. 5.p: 1 kantm * 2 r. slå 1 om, 1 r, 1 dobbelt int, 1 r, slå 1 om, 3 r, • 1 kantm 7.p: 1 kantm,' 3 r, slå 1 om, 1 dobbelt int, slå 1 om, 4 r, * 1 kantm. Gentag 1. - 8.p løbende. 1 dobbelt int: løft 1 m løs af p, strik 2 r sammen, løft den løse m over de to sammenstrikkede m.

Forstk: Slå 88 (92) m op på p 3 og strik. 10 cm rib. Skift til p 4.5 og strik mønster samtidig med der tages 14 (20) m ud jævnt fordelt på l.p = 102 (112) m. Når arb måler 30 (34) cm lukkes der af til ærmegab i begge sider således: S/M: 4 m 1 gang, 2 m 3 gange på hver 2.p. M/L: 5 m 1 gang, 3 m 1 gang, 2 m 2 gange, 1 m 3 gange på hver 2.p = 82 (82) m. Når arb måler 56(60) cm lukkes de midterste 30 (30) m af til hals og videre lukkes der af mod halsen således: 2 m 1 gang og 1 m 2 gange på hver 2.p. Luk de resterende 22 (22) af til skulderen når arb måler 60 (64) cm.

Rygstk: Strikkes som forstk. Som en lille detalje kan man dele arb i to efter ribben og strikke hver side op for sig således det kommer en lang slids midt bag, når rygstk er færdig. hækl 1 omg stangm på hvor side af slidsen, sy 7 knapper i.

Ærmer: Slå 44 (46) m op på p 3 og strik B cm rib. Skift til p 4,5 og strik mønster samtidig med der tages 20 (18) m ud jævnt fordelt på 1.p = 54 (64) m. - Mønsteret på ærmet har 2 kantm i hver side i stedet for 1 - Videre tages der ud i hver side således: 1 m 32 gange på skiftevis hver 3. og 4.p = 128 (128) m - de udtagede m strikkes ind i mønsteret efterhånden. Når ærmet måler 48 (49) cm lukkes der af i begyndelsen af hver p S/M: 4 m 2 gange, 20 m 2 gange, 8 m 2 gange. M/L: 4 m 4 gange, 16 m 2 gange, 8 m 2 gange. Efter sidste aflukning måler ærmet ca 54 (56) cm

Montering: Sy skulder og glatstrikket side sammen - sy i yderste m så glatstrikke-sømmen ikke bliver tyk. Sy ærmerne til ryg- og forstk - rynk den overflødige vidde på de øverste 20 cm af ærmet. Saml ca 110 m op på p 3 rundt i halsen, strik 3 cm glatstrik, 1 p vr , 3 cm glatstrik, luk elastisk af, buk kanten dobbelt mod vrangen og sy. Sy skulderpuder i.

Diagram

Kommentarer (1)

Tareca 09.05.2016 - 00:46:

Y think that the patern it's not correct.

DROPS Design 09.05.2016 kl. 11:29:

Dear Tareca, you are right, on row 7 you should work: * K3, 1 YO, slip 1 st as if to K, K2 tog, psso, 1 YO, K4 *, pattern will be edited asap. Thank you. Happy knitting!

Kommentere opskrift DROPS 9-4