DROPS Children 12-4 by DROPS Design

DROPS Muts en sjaal van “Ull-flamé” en “Puddel”

Trefwoorden: mutsen, set, sjaal, wanten,
Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Muts:
Maat: 3/5 – 6/9 – 10/14 jaar
Materialen: DROPS Ull-flamé van Garnstudio
100-100-100 g kleur nr. 01, gebroken wit
en gebruik: DROPS Camelia van Garnstudio (uit de collectie, neem i.p.v. hiervan DROPS Alpaca van Garnstudio)
50-50-50 g kleur nr. 3800, heidekruid
DROPS breinld 10mm

Sjaal:
Afmetingen: 13x95 cm – 16 x115 cm – 19x135 cm
Materialen: DROPS Puddel van Garnstudio
100-100-100 g kleur nr. 01, gebroken wit
DROPS breinld 12mm

100% puur lamswol

Steekverhouding: 8 st x 21 nld met 1 draad Ull-flamé en 1 draad Alpaca op breinld 10mm in tricotst = 10 x 10 cm. Gebruik eventueel grotere of kleinere naalden om de juiste steekverhouding te krijgen. Brei een proeflapje!

Boordst: *3 r, 3 av*, herhaal van *-*.

Zet 36-36-42 st op met breinld 10mm met 1 draad Ull-flamé en 1 draad Alpaca (= dubbele draad) en brei 4 cm boordst. Ga verder in tricotst, en minder tegelijkertijd in de 1e nld 4-0-2 st = 32-36-40 st. Minder bij een hoogte van 10-12-14 cm 4-4-5 st gelijkmatig verdeelt. Herhaal deze mindering bij een hoogte van 14-16-18 cm en nogmaals bij een hoogte van 18-20-22 cm. Kant de st af bij een hoogte van 21-23-25 cm. Naai de middenachternaad dicht in de buitenste lusjes van de laatste st zodat de naad niet te dik wordt. Leg de muts plat op tafel met de naad in het midden en naai de bovenkant dicht.

SJAAL:

Steekverhouding: 7 st = 10 cm breed met breinld 12mm in ribbelst.

Ribbelst (heen en weer op de nld): alle nld recht breien.

Zet losjes 9-11-13 st op met breinld 12mm met 2 draden Puddel, haal 1 draad weg en brei ribbelst. Kant losjes af met 2 draden als de sjaal een lengte heeft van 95-11-135 cm.

Maria 24.11.2015 - 21:32:

Hallo, mam pytanie, kiedy będzie tłumaczenie tej drugiej czapki? Pozdrawiam Maria

DROPS Design 25.11.2015 kl. 17:46:

W tym tygodniu wzór 12-3 zostanie zamieszczony na stronie. Pozdrawiamy

Laat een opmerking achter voor DROPS Children 12-4