DROPS Children 12-4 by DROPS Design

DROPS Mössa och halsduk.

Detta mönster har inget namn än. Föreslå gärna ett!

Mössa:
Stl: 3/5 - 6/9 - 10/14 år.
Garnåtgång: DROPS Ull-Flamé från Garnstudio,
100-100-100 gr nr 01, natur
och använd: DROPS Camelia från Garnstudio,
50-50-50 gr nr 29, ljus plommon
DROPS St nr 10.

Halsduk:
Mått: ca 13x95 - 16x115 - 19x135 cm.
Garnåtgång: DROPS Puddel från Garnstudio,
50-100-100 gr nr 01, natur
DROPS St nr 12.

8 m x 12 v med 1 tråd Ull-Flamé + 1 tråd Camelia på st 10 och slätst = 10 x 10 cm.

Resår: * 3 rm, 3 am *, upprepa från *-*.

Mössa: Lägg upp 36-36-42 m på st 10 med 1 tråd Ull-Flamé + 1 tråd Camelia. Sticka resår i 4 cm, sedan stickas slätst till färdigt mått - samtidigt på 1:a v efter resåren minskas 4-0-2 m jämnt fördelat = 32-36-40 m. Kontrollera stickfastheten! När arb mäter 10-12-14 cm minskas 4-4-5 m jämnt fördelat. Upprepa minskningen när arb mäter 14-16-18 cm och 18-20-22 cm = 20-24-25 m kvar på st. Maska av när arb mäter 21-23-25 cm. Sy ihop mössan mitt bak, sy i yttersta maskbågarna så att sömmen inte blir tjock. Lägg mössan platt på bordet med sömmen mitt under och sy ihop överst på toppen.

HALSDUK:

Stickfasthet: St.nr är bara rekommenderad!
7 m på st 12 och rätst = 10 cm i bredden.

Rätst (fram och tillbaka på st):
varv 1: Räta, varv 2: Räta.

Halsduk: Lägg upp löst 9-11-13 m på st 12 med 2 trådar Puddel. Tag bort den ena tråden och sticka rätst fram och tillbaka på st. Kontrollera stickfastheten! När arb mäter 95-115-135 cm maskas av med 2 trådar Puddel.

Maria 24.11.2015 - 21:32:

Hallo, mam pytanie, kiedy będzie tłumaczenie tej drugiej czapki? Pozdrawiam Maria

DROPS Design 25.11.2015 kl. 17:46:

W tym tygodniu wzór 12-3 zostanie zamieszczony na stronie. Pozdrawiamy

Kommentér oppskrift DROPS Children 12-4