DROPS Extra / 0-214

DROPS Extra 0-214 by DROPS Design

DROPS sweater i Magia med Marrakech i Patentstrikket bærestykke.

Tags: bluser, patent,

Drops Retro 1980-1993

Størrelse: Small-Medium ( Medium-Large)
Materialer: DROPS Magia fra Garnstudio
250 (3oo)gr. farve nr. 005, turkis /lys blå meleret
Marrakech fra GARNSTUDIO
5o (50)gr. farve nr. 009, lys blå meleret.

Pinde nr. 6 og 8
rundp. nr. 6.

DROPS Marrakech DROPS Marrakech
49% Silke, 39% Viskose, 7% Bolmuld, 5% Polyamid
Strikkefasthed: lo x lo cm = 9 m x 12 p på p nr. 8 i Magia og glatstrik.

Pullen: Slå 53 (55)m op på p nr. 6 med Marrakech og strik 1 p
ret. Skift til p nr. 8 og Magia og luk 10 m jevnt for-delt på p. = 43 (45)m. Strik glatstrik og tag 1 m x 6 ud på hver 4.p i hver side. Tag derefter 1 m x 5 (6) ud på hver 2.p og 2 m x 12 på hver p (i begyndelsen og slutningen af hver p) i hver side = 113 (117)m. Når arbejdet måler 38 (39)cm lukkes de midterste 4 (6)m til hals og hver side strikkes ferdig for sig. Luk nu 2 m x 4 på hver 2.p, 1 m x 4 på hver p, 1 m x 3 på hver 2.p. Strik 6 (8)p og tag ud til halsen bag 1 m x 4 og 3 m x 1 på hver 2.p. Sæt maskerne på en hjælpepind og strik den anden side magen til. Slå 20 (22)m op mellem højre og ven-stre side, sæt alle m på én p igen og strik glatstrik til ærmerne må-ler 4o (42)cm ved håndleddet. Start nu indtagningerne svarende til ud-tagningerne i siderne på forstykket, men omvendt rekkefølge: 2 m x 12 på hver p, 1 m x 5 (6)på hver 2.p og 1 m x 6 på hver 4.p. På sidste p tages lo m ud jævnt fordelt på p. Skift til p nr. 6 og strik 1 p med Marrakech og luk af.

Bærestykke: Saml 82 (86)m op på rundp nr. 6 rundt i halsen og strik mønster med Magia og Marrakech:

1.omg med Magia: 1 r,slå om p og løft 1 m af p som om den strikkes ret"
2.omg med Marrakech: "løft 1 m løs af p som 0m den strikkes vr, slå 0m p og den løse m fra forrige omg strikkes vr sammen, slå om p."

3.omg med Magia: "slå om p og den løse m fra forrige omg strikkes r sm, slå om p 0g løft 1 m af p som 0m den strikkes r"
Gentag 2. og 3. omg til kanten måler 6 cm. Slut med 1 omg r med Marra-kech og luk af.

Montering: Saml ca 26 (28)m op på p nr. 6 med Marrakech på ærmet og strik 1 p r og luk af. Sy sidesømmene sammen.

Diagram

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-214