DROPS Extra / 0-210

DROPS Extra 0-210 by DROPS Design

DROPS bluse i Zebrino med ret- og vrangmønster.

Drops Retro 1980-1993

Størrelse: Small-Medium (Medium-Large)
Materialer: DROPS Zebrino fra Garnstudio
45o (500)gr. farve nr. 00l, abrikos

Pinde nr. 4 og 7

Strikkefasthed: lo x lo cm = 16 m x 21 p på p nr. 7 og glatstrik.

Forstykke: Slå 84 (88)m op på p nr. 7 og strik glatstrik med
retten ud, over de første 42 (44)m og glatstrik med vrangen ud, over de sidste 42 (44)m. Fortset på samme måde til arbej-det måler 3 cm og start så udtagningen til ærmerne således: 1 m x 8 på hver 4.p, 1 m x 12, 5 m x 3 på hver 2.p i hver side = 154 (158)m.
SAMTIDIG når arbejdet måler 6 cm starter mønsterstrikningen efter ru-dediagrammet. Gentag herefter 1. - 36.p fortlØbende. Efter udtagnin-gerne strikkes der over alle m til arbejdet måler 48 (5o)cm og nu luk-kes de midterste 2 m til hals og strik hver side ferdig for sig. Luk nu 4 m x 6 på hver 2.p mod halsen og luk de resterende 52 (54)m til skulder når arbejdet måler 55 (57)cm.

Bagstykke: Slå op og strik som forstykket, men der lukkes til
hals når arbejdet måler 52 (54)cm. Luk de midterste 2 m og strik hver side ferdig for sig. Luk derefter 8 m x 3 på hver 2.p mod halsen og luk de resterende 52 (54)m til skulder når arbej-det måler 55 (57)cm.

Montering: Sy skulder- og sidesømmene sammen.

Halskant: Halskantens venstre side (fra midt foran til midt bag)
og højre side strikkes hver for sig i glatstrik på p nr. 4. Saml 26 m op jevnt fordelt i halsen foran + de lo første m i halsen bag, der skal være plads til at samle endnu 12 m op bag i halsen. Start l.p fra midt foran, drej arbejdet, strik 22 m, drej arbej-det, strik tilbage og saml nu 4 nye m op bag. Strik 3o m, drej arbejdet, strik tilbage og saml nu 2 nye m op bag. Strik 36 m, drej arbejdet, strik tilbage og saml 2 nye m op bag. Strik 4o m, drej arbejdet, strik tilbage og saml de sidste 4 m op bag. Luk tilsidst alle masker.

Diagram

= 1 m glattstrikk / retten ut
= 1 m glattstrikk /vrangen ut

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-210