DROPS / 6 / 14

DROPS 6-14 by DROPS Design

DROPS trøje i Erio og Zebrino.

Tags: bluser, v-hals,

DROPS design: Model nr T-004
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Medium - Se målskitse.
Materialer: DROPS Zebrino fra Garnstudio
50 gr f.nr 006, hvid
DROPS Erio fra Garnstudio
400 gr f.nr 006, hvid

DROPS Pinde nr 3 og 4.
DROPS Rundp nr 3 (80 cm)
Pinde nr 3 og 4. Rundp nr 3 (80 cm)
Strikkefasthed: Erio - 10 x 10 cm 16 m x 24 p på p 4 og glatstrik. Zebrino - 10 x 10 cm = 20 m x 32 p på p 3 og ribkant måles let strukket .

Forstk: Slå 80 m op på p 3 med Zebrino, strik 3 cm rib - 1 ret , 1 vrang. Skift til p 4, Erio og glatstrik samtidig med der tages 11 m ud jævnt fordelt på l.p = 91 m. Strik 10 cm glatstrik. Så lukkes den midterste m af og hver side strikkes færdig for sig. Videre lukkes der af til V-hals således: 1 m 26 gange på hver 4.p. Luk de resterende 19 m af til skulder når arbejdet måler 58 cm.

Rygstk: Strikkes som forstk uden V-hals til arb måler 46 cm så lukkes de midterste 17 m af og hver
side strikkes færdig for sig. Videre lukkes der af på hver 2. p mod halsen således: 5 m 1 gang, 4 m 1 gang, 3 m 1 gang, 2 m 1 gang og 1 m 4 gange. Luk de resterende 19 m af til skulder når arbejdet måler 58 cm.

Ærmer: Slå 44 m op på p 3 med Zebrino. Strik 3 cm rib: 1 ret, 1 vrang. Skift til p 4, Erio og glatstrik. Videre tages der ud i hver side på hver 3. p således: 1 m 23 gange = 90 m. Luk af når arbejdet måler 37 cm.

Montering: Sy skuldersømmene.

Halskant: Saml 260 m op på rundp 3 med Zebrino - 83 m langs hver forkant og 93 m på halsen bag. Kraven strikkes 9 cm rib - 1r, 1 vr -- Samtidig med der tages ind midt bag og midt for således: Midt foran: Lad midtm være 1 ret m. Indtagningen sker på hver p. Strik til de 3 midterste m foran. Sæt den midterste m på hjælpep foran arbejdet. Strik m før og efter midtm drejet ret sammen. Løft midtm over. Strik videre. Midt bag: Tag ind som midt foran, men indtagningen sker på hver 2. p.

Montering: Sy side- og skuldersømmen, sy ærmerne til ryg- og forstk.

Diagram

Kommentarer (1)

Nicole 18.10.2012 - 19:42:

Comment on fait pour savoir la grandeur?? merci

DROPS Design 18.10.2012 kl. 20:19:

Bonjour Nicole, Ce modèle est proposé dans une seule taille, vous trouverez les mesures correspondantes dans le schéma en bas de page. Bon tricot !

Kommentere opskrift DROPS 6-14