DROPS Extra / 0-180

DROPS Extra 0-180 by DROPS Design

DROPS tværstrikket sommertopp i Erio og Zebrino.

Drops Nostalgi 1980-1984

Størrelse: Smal-Medium (Medium-Large)
Materiale: DROPS Erio fra Garnstudio
200 (200)gr. farve ecry.
Zebrino
50 (50)gr. farve ecry.

Pinde nr. 3½

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 15 m x 26 p på p nr. 3½ med Erio og glatstrik.

Mønster: Strikkes med Zebrino.

Mønster I:1.p: ret fra retten. (glatstrik).
Mønster II: 1.p: (retten) 1 r, "1 omslag, 1 r". 2.p: 1 vr, "slip omslaget fra forrige p, 1 vr".
Mønster III: l.p: ret fra retten.
2.p: 1 vr, "1 omslag, 1 vr".
3.p: 1 r, "slip omslaget fra forrige p, 1 r"
NB! ARBEJDET MÅLES FRA OPSLAGSKANTEN FOR HVERT MØNSTER MED ZEBRINO.

Forstykket: Arbeidet strikkes fra sidekant til sidekant.
Slå 68 (72)m op på p nr 3½ m/ Erio. Strik gl.strik. Når arb. måler 7 (9) cm strikkes M I; når arb. måler 15cm - M II ; 17 cm - M I ; 19 cm - M III ; 21 cm - M I ; 22 cm - M I ; 25 cm - M I ; 26 cm - M III ; 30 cm - M II ; 31 cm - M I ; 33 cm - M III ; 38 cm - M I; 41 cm - M I ; 47 cm - M II . Luk af når arb.
måler 48 (52) cm.

Bagstykke: Strikkes som forstykket.

Montering: Sy skuldersømmene sammen ca 10 cm. Sy sidesømmene sammen ca 20 cm. Træk 2 tråde Zebrino gennem de 3 mønsterstriber af mønster III på for- og bagstyk-ket samt i side- og skuldersømmene. Slut trådene så blusen rynkes på disse steder.

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-180