DROPS Extra / 0-168

DROPS Extra 0-168 by DROPS Design

DROPS vest i Ardesia og Marrakech.

Tags: v-hals, veste,

Materiale: DROPS Ardesia fra Garnstudio
150 gr. farve nr. 6036
Marrakech
200 gr. farve nr. 002

Pinde nr. 7. Hæklenål nr. 4
3 knapper

DROPS Ardesia DROPS Ardesia
85% Alpaca, 15% Acryl
Udgået
find alternativ
DROPS Marrakech DROPS Marrakech
49% Silke, 39% Viskose, 7% Bolmuld, 5% Polyamid
Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 13 m x 12 p på
p nr. 7 i mønsterstrik.

Venstre forst.: Slå 52 m op på p nr. 7 med Marrakech. Strik glat-strik med mønster i Ardesia og Marrakech (se dia-grammet). Strik lige op til arbejdet måler 16 cm. Luk i begge sider som vist på diagrammet. Luk af til skulderen med Marrakech.

Højre forst.: Strikkes som venstre, men omvendt.

Venstre bagst.: Slå 34 m op på p nr. 7 med Marrakech. Strik glat-strik med mønster til arbejdet måler 16 cm. Luk til ærmegab som vist på diagrammet. Skulderen lukkes af med Marrakech.

Højre bagst.: Strikkes som venstre, men omvendt.

Midter bagst.: Slå 32 m op på p nr. 7 med Marrakech. Strik glat-strik med mønster op til arbejdet måler 53 cm. Luk af med Marrakech.

Montering: Alle stykkerne presses let med et fugtigt klæde på vrangen. Hækl en omg fastmasker (fm) rundt på alle stykkerne med Marrakech. På venstre forstykke hæk-les 3 knaphuller, bestående af 6 luftmasker. Begynd nederst og lad knaphullet strække sig over 3 fm.
Mellem hvert knaphul er der 4 cm.
Sy stykkerne sammen med Marrakech. Sømmene kan dam-pes let. Mål 12 cm på hver side af sidesømmene (i alt 24 cm) og rynk dette sammen til den halve vidde = 2 x 6 = 12 cm.
Knapperne syes i ca. 8 cm fra kanten på højre forstykke.

Diagram

Jo 24.02.2016 - 16:45:

The diagrams don't explain how many stitches to decrease in each row nor for how long????

DROPS Design 02.03.2016 kl. 10:24:

Dear Jo, your question has been forwarded to our design team. Thank you for your patience.

Morin Sophie 12.12.2014 - 09:03:

Je ne vois pas l'explication sur les diminutions pour les manches ? Merci de votre réponse

Marta 22.09.2013 - 08:37:

0-169

Cathrine 21.09.2013 - 22:13:

Hvad hedder trøjen der er under denne vest model den er nemlig super fed

DROPS Design 24.09.2013 kl. 10:41:

Hej Cathrine. Den finder du under nummer 0-169: https://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=169&lang=dk

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-168