DROPS Extra / 0-167

DROPS Extra 0-167 by DROPS Design

DROPS småternede sweater i Ardesia og Tweed.

Størrelse: Medium (Large)
Materiale: DROPS Ardesia fra Garnstudio
300 (450)gr. farve nr. 6030
Tweed
350 (450)gr. farve nr. 004

Rundpinde nr. 3½ og 7 Pinde nr. 3½ og 7

DROPS Ardesia DROPS Ardesia
85% Alpaca, 15% Acryl
Udgået
find alternativ
DROPS Tweed DROPS Tweed
46% Bomuld, 36% Hør, 18% Acryl
Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 14 m x 15 p. på p. nr. 7 og mønster.

Pullen: Slå 168 (182)m op på p nr. 3½ med Ardesia.
Strik rib, 1 drejet ret, 1 vrang: "2 omg. med Arde-sia, 1 omg. med tweed. Gentag fra". Strik 2 omg. med Ardesia før der skiftes til p nr. 7 og glatstrik ef-ter mønsterdiagrammet. Strik lige op til arbejdet måler 22 (30)cm. Del arbejdet i to.

Bagstykke: Luk 2 m i hver side på hver anden p 2 gange. Strik lige op til ryggen måler 54 (64)cm. Strik rib som nederst på pullen. Luk af.

Forstykke: Strikkes som bagstykket.

Ærmerne: Slå 32 (36)m op på p nr. 3½ med Ardesia.
Strik rib som på pullen. Skift til p nr. 7 og glat-strik efter mønsterdiagrammet. Der tages 2 m ud på hver anden omg. (Large: strik 6 omg. før der tages ud første gang). Strik til ærmet måler 50 (55)cm. Luk af.

Montering: Sy skuldrene sammen ca. 18 (20)cm. Sy ærmerne i med stikkesting.

Diagram

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-167