DROPS Extra / 0-146

DROPS Extra 0-146 by DROPS Design

DROPS bluse i Erio med hulmønster i Zebrino.

Drops Nostalgi 1980-1984

Størrelse: Smal-Medium (Medium-Large)
Materiale: DROPS Erio fra Garnstudio
300 (400)gr. farve ecry.
Zebrino
200 (250)gr. farve ecry.

Pinde nr. 3 og 5. Hæklenål nr. 3½

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 16 m x 2o p på p nr. 5 med Erio og glatstrik.

Hulmønster:1.p: (retten) Strikkes ret
2.p: Strikkes ret
3.p: 1 kantmaske, "2 m drejet ret sm, 1 omslag"
4.p: Strikkes ret.

Forstykke: Slå 68 (72)m op på p nr. 3 med Erio og strik 8 cm rib -1 drejet r, 1 yr-. Skift til p nr. 5 og tag 20 m ud jævnt fordelt på 1.p = 88 (92)m. Hele ar-bejdet strikkes nu med hulmønster i Zebrino såle-des: "6 p glatstrik med Erio, 4 p hulmønster med Zebrino" se mønsterforklaringen ovenfor. Når arbejdet måler 44 (49)cm skal der lukkes til skulderstykkerne fra retten således: strik 15 (16)m, luk 1 m, strik 54 (58)m, luk 1 m, strik 15 (16)m. Strik nu midterstykket og de 2 sidestykker hver for sig.
Venstre side: Luk 1 m x 15 (1 m x 16) ind mod spid-sen skiftevis på hver 2.p og hver p.
Højre side: Luk som på venstre side.
Midterstykke: Der lukkes som på sidestykkerne, men i begge sider. Samtidig når arbejdet måler 51 (53) cm lukkes de midterste 16 m til hals og hver side strikkes færdig for sig. Luk nu 3 m x 1 og 2 m x 1 imod halssiden. Fortsæt samtidig med at lukke i hver side.

Bagstykke:Slå op og strik som forstykket, men luk de midter-ste 16 m til hals, når arbejdet måler 54 (56)cm. Luk derefter 5 m x 1 imod halsen. Strik ellers som på forstykket.

Ærmerne: Slå 28 (30)m op på p nr. 3 med Erio og strik 10 cm rib som på forstykket. Skift til p nr. 5-og tag 22 (24)m ud jævnt fordelt på 1.p = 50 (54)m. Strik nu hulmønster i ebrino som på pullen og tag samtidig 1 m x 16 ud på hver 4.p i hver side = 82 (86)m.
Når ærmet måler 4o (41)cm lukkes der 15 m x 2 (16 m x 2) i hver side på hver 2.p. De resterende 22 m lukkes lige af.

Skulderstykke: Strikkes med Zebrino på p nr. 5 efter rudediagram. Smal-Medium: Strik til og med p nr. 39 Medium-Large: Strik til og med p nr. 45 Der strikkes 2 stykker til hver skulder, 1 forstyk-ke og 1 bagstykke. Disse syes sammen fra retten med maskesting (midt på skulderen).

Montering: Sy skulderstykkerne til for- og bagstykket.
Sy fra retten med Zebrino. Det er lettere at følge kantmaskerne i skulderstykkerne og ligeså at sømmen følger 1 m. Sy skiftevis i skulderstykket og pullen og træk jævnt sammen.
Sy ærmerne i og sy ærme- og sidesømmene sammen på en gang med 1 m sømrum. Hækle 1 række fastmasker rundt i halsen med Zebrino.

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-146