DROPS Extra / 0-132

DROPS Extra 0-132 by DROPS Design

DROPS jakke i Toscana med kanter i Elite.

Tags: jakker, sjalskrave,

Drops Nostalgi 1980-1984

Størrelse: Smal (Medium)
Materiale: DROPS Toscana fra Garnstudio 250 (300)gr. farve nr. 010, blå
Elite 120 (120)gr. farve nr. 001, blå.

Rundp. nr. 3 og 4½.
Strømpep nr. 3
Hæklenål nr. 3
1 par skulderpuder og 2 knapper.

DROPS Toscana DROPS Toscana
70% Mohair, 30% Acryl
Udgået
find alternativ
DROPS Elite DROPS Elite
62% Viskose, 38% Polyester

Strikkefasthed: l10 x 10 cm = 17 m x 27 p på p nr. 4½ i Toscana og glatst.

Mønster: Se rudediagram!

Venstre forst.: Slå 58 (60)m op på p nr. 4½ med Toscana og strik glatstrik. Luk 1 m x 10 i højre side på hver 10.p. Når arbejdet måler 17 cm felles 3 m x 2, 1 m x 4 på hver 2.p i venstre side til arme. Når arbejdet må-ler 39 (40)cm strikkes 12 cm mønster II med Toscana og Elite. Strik derefter 1.p med Toscana og luk af.

Højre forst.: Strikkes som venstre forstykke, men lukkes i mod-satte side!

Bagstykke: Slå 106 (110)m op på p nr. 4½ med Toscana og strik glatstrik til arbejdet måler 17 cm. Luk 3 m x 2,
1 m x 4 på hver 2.p i hver side til arme. Strik vi-dere til arbejdet måler 39 (40)cm og strik 12 cm mønster II med Toscana og Elite. Strik derefter 1 p med Toscana og luk af.

Ærmerne: Slå 40 (44)m op på strømpep nr. 3 med Toscana og strik 25 omg glatstrik, 1 omg vrang, 1 omg glatstrik. Strik så 5 rapporter af mønster I med Toscana og Eli-te = 25 omg. Slut med de første 2 omg. af mønsteret og 1 omg med Toscana. Skift til p nr. 4½ og strik glatstrik. Tag samtidig 2 m ud på hver 2.omg midt under ærmet til arbejdet måler 47 (48)cm. Strik nu frem og tilbage og luk 3 m x 2, 5 m x 4, 6 m x 3 på hver 2.p i hver side. Luk de resterende m.

Montering: Sy skuldersømmene og sidesømmene. Saml 230 (240)m op langs jakkens nederste kant på p nr. 3 med Toscana. Strik 1 p med Toscana og derefter 5 rapporter møn-ster I. Slut med de første 2 p af mønsteret strik vi-dere med Toscana: 1 p r, 1 p vrang (ombukkant), 1 p ret, 25 p glatstrik, luk af. Buk kanten dobbel mod vrangen langs vrangp og sy. Hæki_ 3 rækker fastm langs forkanterne og halsen og lav samtidig 2 løkker af luftmasker til knaphuller på højre forkant. Se mål-skitsen! Sy knapperne i på venstre forstykke.
Sy ærmerne i og sæt skulderpuderne i.

Diagram

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-132