DROPS Extra / 0-128

DROPS Extra 0-128 by DROPS Design

DROPS genser i Vienna med vid, rund krave

Stikkord: gensere,

Drops Nostalgi 1980-1984

Størrelse: Medium (Large)
Materialer: DROPS Vienna fra Garnstudio
300 (375)gr. farge nr. 002, fersken.

Rundp. og strømpep. nr. 4½
Rundp. og ermep. nr. 6½ Liten rundp. 5½.

Strikkefasthet: 10 x 10 cm = 12 m x 16 p på p nr. 6½ og glattstrikk.

Bolen: Legg opp l04 (116)m på p nr. 4½ og strikk 8 cm vrang-bord -1 vridd rett, 1 vrang-. Skift til p nr. 6½, strikk glattstrikk og øk 16 m jevnt fordelt på 1.omg = 120 (132)m. Når arbeidet måler 33 (35)cm felles 4 m i hver side og for- og bakstykket strikkes ferdig hver for seg.

Forstykket: Strikk til arbeidet måler 51 (52)cm og fell de mid-terste 20 m til hals. Fell deretter 1 m x 2 (1 m x 3) på begynnelsen av hver p mot halsen. Fell de re-sterende 16 (18)m til skulder når hel lengde er 58 (62)cm.

Bakstykket: Strikkes som forstykket.

Ermer: Legg opp 26 (28)m på p nr. 4½ og strikk 8 cm vrang-bord som på bolen. Skift til p nr. 6½og strikk glatt-strikk og øk 2 m x 17 (2 m x 19) midt under ermet hver 4.omg = 6o (66)m. Når ermet måler 53 (56)cm strikkes det fram og tilbake samtidig som det felles 10 m x 2 på hver 2.p i hver side. De resterende 20 (26)m felles rett av.

Montering: Sy skuldersømmene og plukk opp cm 90 (96)m rundt halsen på p nr. 5½. Strikk 12 cm vrangbord som på bolen og fell elastisk av.
Sett ermene i bolen og sy.

Diagram

Stéphanie 06.05.2018 - 12:35:

Bonjour, Je souhaiterais tricoter ce pull, toutefois la laine Vienna n'existe plus, et j'ignore par quelle laine la remplacer. Un mixe de baby alpaga et brushed ? ou baby alpaga et kid silk ? j'ai bien pensé à la Melody mais elle perd tant de poils que je n'ose pas me lancer. En espérant votre réponse, avec mes remerciements par avance. Stéphanie

DROPS Design 07.05.2018 kl. 09:15:

Bonjour Stéphanie, vous pouvez tout à fait remplacer Vienna (= groupe D) par 1 fil du groupe A (= BabyAlpaca Silk) + 1 fil du groupe C (= Brushed Alpaca Silk) - ou bien par 3 fils du groupe A au choix - vous trouverez plus d'informations sur les alternatives possibles ici. Bon tricot!

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-128