DROPS / 15 / 15

DROPS 15-15 by DROPS Design

DROPS genser med bærestykke i Magia og Vienna.

Stikkord: flerfarget, gensere,

DROPS design: Modell nr D-036
-------------------------------------------------------

300 (300) gr f.nr 06 blå/grønn melert

DROPS Vienna fra Garnstudio
40 (40) gr f.nr 007, lys lilla
40 (40) gr f.nr 039, lilla
40 (80) gr f.nr 024, mørk lilla

DROPS Rundp og Ermp 4 og 7.
Evt. skulderputer.

82% Mohair, 10% Ull, 8% Polyamid
Strikkefasthet: 10 x 10 cm = 10 m x 14 p med Magia på p 7 og glattstrikk.

Vrangbord: * 1 vridd r, 1 vr *

Mønster: Hele mønsteret glattstrikkes.

Bolen: (Bolen er nesten lik i målene på str. S/M og M/L - det er ermene på denne genser som gjør størrelsesforeskjellen). Legg opp 110 (114) m på rundp 4 med Magia, strikk 6 cm vrbord, bytt til rundp 7 og glstrikk samtidig som det økes 10 (6) m jevnt fordelt på 1.p = 120 (120) m - husk på strikkefastheten ! Når arb måler 24 cm strikkes M.1. Pass på å ikke stramme trådene! - Samtidig når arb måler 30 (25) cm deles det i to og for- og bakstk strikkes ferdig for seg.

Bakstk: = 60 (60) m. Etter M.1 felles av. Arb måler 60 (60) cm.
Forstk: = 60 (60) m. Når arb måler 58 (58) cm felles 20 (20) m midt foran og videre felles i hver side mot halsen 2 m på neste p. Fell de resterende 18 (18) m på skulder etter M.1. Arb måler 60 (60) cm.

Erme: Legg opp 28 (30) m på ermp 4 med Magia og strikk 5 cm vrbord, bytt til ermp 7 og glstrikk, videre økes 2 (2) m midt under ermet ialt 16 (20) ganger S/M:vekselvis hver 4. og hver 3.p M/L: hver 3.p = 60 (70) m. Samtidig når arb måler 32 (33) cm strikkes M.2, deretter felles av. Arb måler 49 (50) cm.

Montering: Sy skuldersømmen. Plukk opp ca 76 m på ermp 4 rundt
halsen med Magia og strikk 3 cm vrbord, fell av. Sy ermene til bolen i ytterste m slik at sømmen ikke blir tykk! Sy i evt skulderputer

Diagram

= blå/grønn - Magia
= lys lilla - Vienna
= lilla - Vienna
= mørk lilla - Vienna

Kommentér oppskrift DROPS 15-15