DROPS / 16 / 5

DROPS 16-5 by DROPS Design

DROPS trøje i Magia og Karisma med riller på ærmet

Tags: bluser, raglan,

DROPS design: Model nr D-035
-------------------------------------------------------

350 (400) gr f.nr 014 rosa-grå

DROPS Karisma fra Garnstudio
100 (100) gr f.nr 038 vinrød

DROPS Rundp 3,5, 4 og 7.
DROPS Strømpep 4 og 7.
Evt. skulderpuder.

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 10 m x 14 p med Magia på
p 7 og glatstrik. 2 p retstrik på 10 cm i bredden = 4 cm i højden x 17 m i bredden på p 3,5 med Karisma og Magia .

DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 13.50 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 13.50 kr /50g
Rib: * 1 ret, 1 vrang *

Rille: * 5 p glatstrik med retten ud i Karisma på p 3,5, 1 p glatstrik med retten ud i Magia på p 7, 4 p glatstrik med vrangen ud i Magia på p 7 *

Ryg- og forstykke: Slå 110 (116) m på rundp 4 med Magia, strik 8 cm rib, skift til rundp 7 og glatstrik samtidigt med der tages 2 (4) m ud jævnt fordelt på l.p = 112 (120) m - Husk på strikkefastheden! Når arb måler 25 (27) cm deles det i to til ærmegab og for- og rygstk strikkes færdig for sig.

Rygstk: = 56 (60) m. Luk af til ærmegab i hver side således: 1 m 22(22) gange på hver p. Luk de resterende 12 (16) m af når arb måler 54 (56) cm.

Forstk: Strikkes som rygstk.

Ærme: Slå 28 (30) m op på strømpep 4 med Magia og strik 5 cm rib, skift til strømpep 7 og glatstrik, samtidigt med der tages 2 m ud midt under ærmet 19 (18) gange på hver 3.p = 66 (66) m. Når arb måler 37 (36) cm strikkes 4 omg Magia med vrangen ud. Derefter strikkes retstrik (se forkl), Samtidigt tages der 46 (46) m ud jævnt fordelt på l.p på første retstrik = 112 (112) m. (arb strikkes færdigt over disse m). Når arb måler 50 (49) cm lukkes der 1 m af i begyndelsen og slutningen af hver p 47 (47) gange. Luk de resterende 18 (18) m af når arb måler 68 (67) cm.

Montering: Sy ærmerne til ryg- og forstk med Karisma, sy i yderste m således sømmen ikke bliver tyk. Rynk vidden øverst på ærmet sammen til 7 cm. Saml ca 80 m op rundt i halsen på strømpep 4 med Magia og strik kant således: 5 omg Magia glatstrik, 1 omg Karisma samtidigt med der tages 16 m ud jævnt fordelt, 1 omg vr Karisma (=bukke-kant), 7 omg glatstrik Karisma, luk af, buk kanten dobbelt mod vrangen og sy. Sy evt skulderpuder i.

Diagram

Manon Tholstrup 31.08.2015 - 12:44:

Kan jeg lave modellen om til en cardigan ved at strikke 2 x forstykker - og hvor mange flere masker skal jeg i så fald lægge op? Med venlig hilsen Manon Tholstrup

DROPS Design 02.09.2015 kl. 17:12:

Hej Manon. Du kan dele forstykket lige over i midten og saa laegge ekstra op til borden midt for. Se eventuelt andre cardigan mönstre paa samme pindetykkelse til inspiration

Manon Tholstrup 22.08.2015 - 20:49:

Hej og tak for hurtigts svar. Jeg har dog et tillægsspørgsmål: - Påvirker det størrelsen/længden af ærmet hvis jeg kun bruger 2 tråde DROPS Brushed Alpaca Silk garn og ikke laver striber med Karismaen? - Kan jeg lave modellen om til en cardigan ved at strikke 2 x forstykker - og hvor mange flere masker skal jeg i så fald lægge op? Med venlig hilsen Manon Tholstrup

DROPS Design 04.09.2015 kl. 09:27:

Hej, Nej for längden kan du bare fölge målene i opskriften. Jeg tror ikke du behöver lägge flere masker op hvis du deler den midt foran.... Men man kan jo altid lägge 4-5 kantmasker på i hver side mod midt foran. Vi kan ikke hjälpe dig med at regne opskriften om! God fornöjelse!

Manon Tholstrup 20.08.2015 - 12:11:

Kan jeg strikke denne bluse i kun Magia garn? Hvor mange masker skal jeg i så fald lægge op til ribbort? Påvirker det størrelsen/længden af ærmet hvis jeg kun bruger Magia garn? Kan jeg lave modellen om til en cardigan ved at strikke 2 x forstykker - og hvor mange flere masker skal jeg i så fald lægge op? Med venlig hilsen Manon Tholstrup

DROPS Design 21.08.2015 kl. 09:26:

Hej Manon, Denne model kan du strikke i 2 tråde DROPS Brushed Alpaca Silk istedet for Magia som er udgået. Karismaen er den som laver striberne på ærmerne. God fornøjelse!

Kommentere opskrift DROPS 16-5