DROPS / 17 / 2

DROPS 17-2 by DROPS Design

DROPS bluse i Vienna med Isblomst.

DROPS design: Model nr O-090
-------------------------------------------------------

120 (160-160) gr f.nr 041, lys lilla
120 (160-160) gr f.nr 005, isblå
80 (120-120) gr f.nr 039, lilla
80 (120-120) gr f.nr 001, hvid
80 (80 -120) gr f.nr 032, søgrøn

DROPS Rundp og Strømpep 3 og 6.
Strikkefasthed: 13 m x 16 p på p 6 og mønster.

Rib: * 1 drejet ret , 1 vrang *

Mønster: Hele mønsteret glatstrikkes.

Ryg- og forstykke: Blusen strikkes på rundp og klippes op til ærmegab bagefter. Slå 140 (146-152) m op på rundp 3 og strik 5 cm rib med søgrøn. Skift til rundp 6 og 1 omg søgrøn samtidigt med der tages 4 (10-16) m ud jævnt fordelt på p = 144 (156-168) m. Strik Mønster. Husk på strikkefastheden. Når arb måler 32 (32-35) cm tages der 4 m ud i hver side (disse m er til at klippe ærmegab i og strikkes ikke ind i mønsteret). Når arb måler 58 (58-60) cm lukkes de midterste 26 (26-28) m af til hals på forstk og arb strikkes færdigt frem og tilbage på p. Videre lukkes der af mod halsen således: 1 m 2 gange på hver 2.p. Luk de resterende m af når arb måler 62 (62-65) cm.

Ærme: Slå 36 (38-38) m op på strømpep 3 og strik 5 cm rib med søgrøn. Skift til strømpep 6 og strik 1 omg søgrøn samtidigt med der tages 3 (1-3) m ud jævnt fordelt på 1.p = 39 (39-41) m. Strik mønster. Samtidigt tages der ud på hver side af midtm under ærmet således: 1 m 20 (20-20) gange på skiftevis S: hver 3. og 4.omg M+L: hver 3.omg = 79 (79-81) m. Når arb måler 51 (49-48) cm - afpas efter mønsteret - strikkes 4 omg glatstrik med vrangen ud til belæg over klippekanten, luk af.

Montering: Sy en mærketråd ned i de 4 udtagede m i hver side. Sy 2 maskinsømme rundt om mærketråden - 1. søm 1/2 m fra mærketråden og 2.søm 1/2 m fra 1.søm. Klip op mellem maskinsømmene til ærmegab. Sy skuldersømmen. Saml ca 84 m op rundt i halsen på strømpep 3 med søgrøn og strik 2,5 cm rib, luk af. Sy ærmerne til ryg- og forstk således: skiftevis 1 sting i sidste retstrikkede omg på ærmet og 1 sting i m efter maskinsømmen på ryg- og forstk. Vend vrangen ud på blusen og sy de sidste 4 glstrikkede omg på ærmet over klippekanten i hånden.

Diagram

= isblå
= lilla
= lys lilla
= hvid
= søgrøn

Kommentere opskrift DROPS 17-2