DROPS / 19 / 10

DROPS 19-10 by DROPS Design

DROPS genser i Vienna med geometriskmønster i Dame og Herre str.

Stikkord: flerfarget, gensere,

DROPS design: Modell nr O-107
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Dame: Small/Medium - Medium/Large
Herre: (Small/Medium - Medium/large)
Materialer: DROPS Vienna fra Garnstudio
250-300 (350-350) gr f.nr 039, lilla
100-100 (100-150) gr f.nr 007, lys lilla
100-100 (100-150) gr f.nr 003, gul
50-100 (100-150) gr f.nr 024, fiolett
50-100 (100-100) gr f.nr 033, grønn

DROPS Rundp og Ermp 3,5 og 6.

$trikkefasthet; 10 x 10 cm = 13 m x 16 p på p 6 og glstrikk.

Vrbord: * 1 vridd r, lvr *

Mønster: Bolen: pane: M.4 (start ved pilen), Strikk ferdig med M.5

Herre: M.3, M.4, strikk ferdig med M.5. Ermet: M.1, M.2, M.3, Dame: strikk ferdig med M.4. Herre: M.4, strikk ferdig med lilla.

Bolen: Tallet i () = herrestr. Genseren strikkes på rundp og klippes opp til ermhull etterpå. Legg opp 148-154 (156-162) m med lilla på rundp 3,5 og strikk 6 cm vrbord. Bytt til rundp 6 og Mønster (se forkl) samtidig som det økes 8-14 (12-18) m jevnt fordelt på 1.p = 156-168 (168-180) m. Husk på strikkefastheten. Når arb måler 30-31 (34-35) cm økes det 4 m i hver side til ermhull (disse m er til å klippe i etterpå og strikkes ikke inn i mønsteret) Når arb måler 57-59 (60-62) cm felles det 26-26 (26-26) m midt foran til hals og arb strikkes ferdig frem og tilbake på p. Videre felles i hver side mot halsen på hver 2.p 2 m x 1 og 1 m x 1. Samtidig når arb måler 59-61 (63-65) cm felles 30-30 (30-30) m midt bak til hals og videre felles 1 m i hver side mot halsen på neste p. Fell de resterende m til skulder når arb måler 60-62 (64-66) cm.

Erme: Legg opp 36-38 (38-40) m på ermp 3,5 med lilla og strikk 5 cm vrbord. Bytt til ermp 6 og Mønster (se forkl) (se til at det kommer en rapport midt oppå ermet) samtidig som det økes 4-2 (2-0) m jevnt fordelt på 1.p = 40-40 (40-40) m. Videre økes midt under ermet 2 m x 20-21 (20-21) på Dame S/M + Herre: vekselvis hver * 3. og 4.p * Dame M/L: hver 3.p = 80-82 (80-82) m. Når arb måler ca 49-48 (52-52) cm strikkes 5 omg glstrikk med vrangen ut til belegg over klippkanten, fell av.

Montering: Sy en merketråd ned i de 4 økte m i hver side. Sy 2 maskinsømmer rundt merketråden -1. søm 1/2 m fra merketråden og 2.søm 1/2 m fra 1.søm. Klipp opp mellom maskinsømmene til ermhull. Sy skuldersømmen. Plukk opp ca 84-90 m rundt halsen på rundp 3,5 med lilla og strikk 3 cm vrbord, fell av. Sy ermene til bolen slik: Vekselvis 1 sting i siste rettstrikkede omg på ermet og 1 sting i m etter maskinsømmen på bolen. Vend vrangen ut på genseren og sy de siste 5 glstrikkede omg på ermet over klippkanten for hånd.

Diagram

= fiolett

Kommentér oppskrift DROPS 19-10