DROPS / 19 / 6

DROPS 19-6 by DROPS Design

DROPS jakke i Vienna med bladbort

DROPS design: Model nr O-108
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Small (Medium-large)
Materialer: DROPS Vienna fra Garnstudio
500 (550-600) gr f.nr 039, lilla
50 (100-100) gr f.nr 030, rosa
50 (100-100) gr f.nr 045, lys grøn
50 (50-100) gr f.nr 033, grøn

DROPS Rundp og Strømpep 4 og 6.

Strikkefasthed: 13 m x 16 p på p 6 og mønster.

Rib: * 2 ret, 2 vrang

Mønster: Hele mønsteret glatstrikkes. Ryg- og forstykke: strik - M.1, M.2, strikke færdigt med M.3. Ærme: strik M.4, M.3, M.2.

Ryg- og forstykke: Jakken strikkes på rundp og klippes op midt foran og til ærmegab bagefter. Slå 148 (154-154) m op på rundp 4 med lilla og strik 5 cm rib frem og tilbage fra midt foran. Skift til rundp 6 og mønster (se forkl.) samtidigt med der tages 8 (14-26) m ud jævnt fordelt på 1.p = 156 (168-180) m - Husk på strikkefastheden. Samtidig tages der 5 m ud midt foran (disse m er til at klippe i bagefter og strikkes ikke ind i mønsteret) Når arb måler 36 (40-40) cm tages der 4 m ud i hver side til ærmegab ( disse m er til at klippe i bagefter og strikkes ikke ind i mønsteret). Samtidigt når arb måler 46 (50-50) cm lukkes der af til V-hals på hver side af de 5 m midt foran således: 1 m 13 gange på skiftevis * hver 2. og 3.p. Luk af når arb måler 68 (72-72) cm.

Ærme: Slå 36 (38-38) m op på strømpep 4 med lilla og strik 5 cm rib. Skift til strømpep 6 og Mønster (se forkl.) samtidigt med der tages 4 (2-2) m ud jævnt fordelt på l.p = 40 (40-40) m (sørg for at der er en rapport midt på ærmet). Videre tages der ud midt under ærmet således: 2 m 22 gange på skiftevis hver * 3., 3. og 2.p * = 84 (84-84) m. Efter M.2 måler arb ca 47 (46,5-46) cm og det strikkes 4 omg glatstrik med vrangen ud til belæg over klippekanten. Luk af.

Montering: Sy en mærketråd ned i de 4 udtagede m i hver side og midt foran. Sy 2 maskinsømme rundt om mærketråden - 1.søm 1/2 m fra mærketråden og 2.søm 1/2 m fra 1.søm. Klip op mellem maskinsømmene til ærmegab og midt foran. Sy skuldersømmen. Sy ærmerne til ryg- og forstk således: skiftevis 1 sting i sidste ret-strikkede omg på ærmet og 1 sting i m efter maskinsømmen på ryg- og forstk. Vend vrangen ud på jakken og sy de sidste 4 omg glstrikkede på ærmet over klippekanten i hånden.
Højre forkant: Slå 20 m op på p 4 med lilla og strik m over p således: 9 r, 1 vr, 1 r, kantmønster, 1r. Strik til forkanten måler ca 80 (84 (84) cm, - luk af. Venstre forkant: Strikkes som højre, men start 1.p således: 1 r, kantmønster, 1 r, 1 vr, 9 r. Sy forkanterne til ryg- og forstk, sy i yderste m således sømmen ikke bliver tyk. Sy forkanterne sammen midt bag, buk forkanten dobbelt mod vrangen og sy den over klippekanten i hånden.

= lysgrøn

Kommentere opskrift DROPS 19-6