DROPS / 18 / 19

DROPS 18-19 by DROPS Design

DROPS Trui met bloemen van “Muskat”. Maat S – L.

Trefwoorden: bloem, meerkleurig, truien, v-hals,
Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

DROPS design: Model nr. R-056
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Maat: Small (Medium - Large)
Materiaal: DROPS Muskat van Garnstudio
450 (500-550) gr nr. 008, naturel
100 (100-100) gr nr. 009, licht bruin
50 (50-50) gr nr. 014, paars

DROPS Rondbreinaald en breinaalden zonder knop 2,5 mm en 4 mm, of de breinaalden die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.
Evt schoudervullingen.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 24.36€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Steekverhouding: 20 st x 26 nld met Muskat op breinld 4 mm in tricotsteek = 10 x 10 cm. Gebruik indien nodig dikkere of dunnere naalden. Brei altijd een proeflapje!

Boordsteek: 1e nld: * 1verdraaid r, 1 av *, herhaal steeds *-*.

Patroon: Zie teltekening M.1 – M.3 (1 keer de teltekening = 1 rapport). De teltekening geeft het motief weer aan de goede kant. Zowel de heengaande als de teruggaande nld zijn weergegeven. Brei het hele patroon in tricotsteek.
Panden: Brei M.1, 2 nld naturel, M.2, brei verder met naturel tot er nog 3 nld van de panden gebreid moeten worden, brei M.3, kant af met naturel.
Mouwen: 2 nld naturel, 1 nld licht bruin, 3 nld naturel, M.2 (let er op dat er één rapport midden op de mouw komt), brei verder met naturel.

Panden: Zet 176 (180-184) st op met rondbreinld 2,5 mm en naturel. Brei 7 cm boordsteek. Wissel naar rondbreinld 4 mm. Brei verder volgens het patroon (zie de beschrijving hierboven). Meerder gelijkmatig verdeeld in de 1e nld: 49 (60-71) st = 225 (240-255) st. Let op de steekverhouding. Deel bij een hoogte van 28 (30-32) cm voor de maten S+M het werk in 2 delen, kant voor maat L aan weerszijden 1 st af. Brei het voor- en achterpand apart verder.

Achterpand: = 112 (120-126) st. Kant bij een hoogte van 57 (59-61) cm de middelste 44 (46-46) af. Kant in de volgende nld aan beide halszijden nog 1 st af. Kant de resterende 33 (36-39) st af voor bij een hoogte van 58 (60-62) cm.

Voorpand: = 113 (120-127) st. Kant bij een hoogte van 39 (40-42) cm voor maat S+L: de middelste st af, voor maat M: de middelste 2 st. Kant daarna aan beide halszijden af in iedere 2e nld: 23 (23-24) keer 1 st. Kant de resterende 33 (36-39) st af bij een hoogte van 58 (60-62) cm.

Mouwen: Zet 42 (46-48) st op met breinaalden zonder knop 2,5 mm en naturel. Brei rond. Brei 5 cm boordsteek. Wissel naar breinaalden zonder knop 4 mm. Brei verder volgens het patroon (zie de beschrijving hierboven). Meerder gelijkmatig verdeeld in de 1e nld: 16 (14-12) st = 58 (60-60) st. Meerder bovendien midden in de ondermouw in om en om iedere 3e en 4e nld: 31 (30-30) keer 2 st = 120 (120-120) st. Kant, als de mouw een hoogte heeft van 47,5 (46-45) cm, midden in de ondermouw 6 st af. Kant daarna aan weerszijden af voor de mouwkop: 1 keer 4 st, 1 keer 7 st en 1 keer 9 st. Kant de resterende st af. De hoogte is nu ca 50,5 (49-48) cm.

Afwerken; Sluit de schoudernaden. Neem rond de hals ca 146 st op met breinaalden zonder knop 2,5 mm en naturel. Brei 7,5 cm als volgt: Brei 1 nld naturel, M.3, daarna 6,5 cm boordsteek met naturel – Minder tegelijkertijd middenvoor in iedere 3e nld als volgt: brei tot 1 st voor de st middenvoor (middenvoor = r), zet de middelste st op een hulpnld, brei de st er voor en er na r sm, haal de middelste st over de samengebreide st. Kant daarna alle st af Naai de mouwen in de panden. Naai in de buitenste st. Let er op dat de naad niet te dik wordt.

= paars

Monica Andersson 09.09.2013 - 20:41:

Tack för hjälpen!

Marit 08.09.2013 - 08:32:

Nej, det behöver jag inte.

Monica Andersson 07.09.2013 - 22:53:

Ja, den finns på norska. Kan du översätta till svenska?

Monica Andersson 07.09.2013 - 22:51:

Ja, den finns på norska. Kan du översätta till Svenska?

Marit 02.09.2013 - 16:30:

Det norska originalmönstret är riktigt!

Monica Andersson 01.09.2013 - 00:12:

Avmaskning för hals och resår i halsen stämmer inte alls. I mönstret står det bara lägg upp maskor och sticka resår. På bilden syns tydligt att det är minskningar på resåren. Var vänlig rätta till detta omgående. Skulle vilja sticka tröjan.

DROPS Design 18.09.2013 kl. 13:46:

Titta på den Norska så länge, vi kommer med en rettelse: Plukk opp ca 146 m på ermp 2,5 rundt halsen med natur og strikk 7,5 cm slik: Strikk 1 omg natur, M.3 deretter strikkes 6,5 cm vrbord med natur - Samtidig felles det midt foran hver 3.omg slik: strikk til m før midtm (la midtm være en rettm) sett midtm på en hj.p foran arb, strikk m før og etter rett sammen, løft midtm over de to sammenstrikkede m. Fell av.

Helen Billström 17.08.2013 - 17:18:

Beskrivningen för avmaskning ocg stickning av halsen stämmer inte alls.

Laat een opmerking achter voor DROPS 18-19