DROPS / 18 / 15

DROPS 18-15 by DROPS Design

DROPS Trui met structuur van “Kid-Mohair” en “Muskat”. Maat S - L.

Trefwoorden: truien,

DROPS design: Model nr. N-081
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Maat: Small (Medium - Large)
Materiaal: DROPS Kid-Mohair van Garnstudio
350 (400-400) gr nr. 011, maïsgeel

DROPS Muskat van Garnstudio
100 (100-100) gr nr. 007, maïsgeel

DROPS Rondbreinaald 2,5 mm en 4 mm, of de breinaalden die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.
DROPS Breinaalden zonder knop 2,5 mm.
DROPS Korte rondbreinaald 3 mm.
Evt schoudervullingen.

42% alpaca, 35% kid mohair, 18% wol, 5% nylon

Steekverhouding: 16 st x 24 nld met Kid-Mohair op breinld 4 mm in tricotsteek = 10 x 10 cm. 18 st op breinld 4 mm volgens teltekening M.1 = 10 cm in de breedte.

Boordsteek: 1e nld: * 1 r, 1 av *, herhaal steeds *-*.
2e nld: * 1 verdraaid r, 1 av *, herhaal steeds * -*. Herhaal steeds de 1e en 2e nld.

Streeppatroon: * 7 cm tricotsteek Kid-Mohair, M.2 *, herhaal steeds *-*.

Middenstuk: Zet 54 (54-61) st op met breinld 4 mm en Kid-Mohair. Brei volgens teltekening M.1 met 1 kant st aan weerszijden. - Let op de steekverhouding. Kant bij een hoogte van 48 (49-50) cm kant de middelste 40 (42-43) st voor af voor de hals. Kant daarna aan beide halszijden af in iedere 2e nld: 1 keer 2 st en 1 keer 1 st. Kant de resterende 4 (3-6) st af bij een hoogte van51 (52-53) cm.

Linker voorpand: Neem 81 (83-85) st op langs de linker kant van het middenstuk met breinld 4 mm en Kid-M. Brei het streeppatroon - Let op de steekverhouding. Minder vanaf een hoogte van 12,5 (13,5-12,5) vanaf de opgenomen st cm aan onderkant als volgt: in iedere 2e nld: 1 keer 9 (9-11) st 1 keer 6 st, 3 keer 5 st en 4 keer 2 st, in iedere 4e nld: 2 keer 2 st en 2 keer 1 st en in iedere 6e nld: 11 keer 1 st. Zet de resterende 26 (28-28) st op een hulpnld bij een hoogte van 58,5 (59,5-58,5) cm vanaf de opgenomen st.

Rechter voorpand: Brei als het linker voorpand, maar in spiegelbeeld.

Achterpand: Brei van mouw naar mouw. Zet 26 (28-28) st op met breinld 4 mm en Kid-M. Brei het streeppatroon (begin bij de nld waar het voorpand is geëindigd). Meerder op de manier waarop er bij het voorpand werd geminderd. Brei, als er 81 (83-85) st op de breinld staan, tot het achterpand een hoogte heeft van 54 (56-58) cm aan de onderkant – Kant, als het achterpand aan de onderkant een hoogte heeft van 12,5 (13-14) cm, 2 st af voor de hals. Meerder, als de hals een hoogte heeft van 29 (30-30) cm 2 st voor de hals. Kant, als het achterpand een hoogte heeft van 54 (56-58) cm af zoals er werd gemeerderd. Na de laatste mindering staan er nog 26 (28-28) st op de breind. Zet de resterende 26 (28-28) st op een hulpnld De hoogte is ca 146 (148-150) cm van mouw naar mouw.

Afwerken: Panden: Maas de schoudernaden aan elkaar. Neem rond de hals ca 106 st op met rondbreinld 3 mm en Muskat. Brei 5 cm tricotsteek. Kant alle st af. Sluit de mouw- en zijnaden in één keer. Neem onderaan de panden ca 192 st op met rondbreinld 2,5 mm en Kid-M. Minder gelijkmatig verdeeld in de 1e nld tot 176 (182-188) st. Brei 7 cm boordsteek. Kant alle st losjes af. Mouwen: Neem onderaan de mouw alle st op met breinaalden zonder knop 2,5 mm en Kid-M. Minder gelijkmatig verdeeld in de 1e nld tot 38 (40-44) st. Brei 5 cm boordsteek. Kant alle st losjes af. Naai eventueel schoudervullingen in.

Telpatroon

= Muskat - 1 av
= Muskat - 1 r
= Kid-Mohair - 1 av
= Kid-Mohair - 1 r

Laat een opmerking achter voor DROPS 18-15