DROPS / 18 / 15

DROPS 18-15 by DROPS Design

DROPS svetr se strukturovaným vzorem na předním díle z příze „Kid Moher“ a „Muskat“.

Tagy: pulovry,

Velikost: S-M-L
Materiál: DROPS Kid Moher
350-400-400 g, barva č. 11, světle žlutá
DROPS MUSKAT
100-100-100 g barva č. 7, světle žlutá

DROPS KRUHOVÉ JEHLICE č. 2,5 (80CM), č. 3 (40cm) a č. 4 (80cm), KRÁTKÉ JEHLICE č. 2,5, – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 16 ok x 24 řad lícovým žerzejem jehlicemi č. 4 přízí Kid Moher = 10 x 10 cm.

42% alpaka, 35% kid mohér, 18% vlna, 5% nylon

od 60.00 Kč /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 60.00 Kč /50g

VZOR: viz schéma. Na schématu jsou zobrazeny pouze lícové řady a vzor je pletený lícovým žerzejem.
Anglický překlad schématu je uveden ve spodní části tohoto schématu a jsou v pořadí, jak jsou použity ve vzoru.
Pruhovaný vzor: * 7cm lícový žerzej přízí Kid-Moher, M.2*, opakujeme *-*.
Patent: Řada 1: * 1 oko anglicky, 1 oko obrace*. Řada 2: * hladce, obrace*. Opakujeme řadu 1 a 2.

PŘEDNÍ DÍL: Přední díl je tvořen 3 díly, střední díl, pravý a levý díl + rukávy. Plést začínáme středním dílem, pleteme v lícových a rubových řadách odspodu směrem k výstřihu a ramenům.
Střední díl: Začínáme na 54-54-61 ok na kruhové jehlici č. 4 přízí Kid Moher a pleteme vzorem M. 1 s jedním krajovým okem z každé strany. DBÁME NA SPRÁVNÉ NAPĚTÍ PŘÍZE! Ve výšce 48-49-50cm uzavřeme středových 40-42-43 ok a dále tvarujeme průkrčník: v každé druhé řadě, z každé strany uzavřeme 1x 2oka, 1x 1oko. Zbývající 4-3-6 ok uzavřeme ve výšce 51-52-53 cm.

LEVÝ PŘEDNÍ DÍL: Podél levého okraje středového dílu nabereme 81-83-85 ok, jehlicí č. 4 přízí Kid Moher. Pleteme pruhovaným vzorem – popsáno výše. Ve výšce 12,5-13,5-12,5 cm pro tvarování rukávu uzavřeme v každé druhé řadě: 1x 9-9-11 ok, 1x 6 ok, 3x 5 ok, 4x 2 oka, v každé čtvrté řadě 2 x 2 oka, 2x 1 oko. V každé šesté řadě potom uzavřeme 11x 1 oko. Zbývajících 26-28-28 ok odložíme na pomocnou jehlici.

PRAVÝ PŘEDNÍ DÍL: Pleteme stejně, oka nabíráme podél pravé strany předního dílu.

ZADNÍ DÍL: Pleteme od jednoho rukávu ke druhému rukávu. Začínáme na 26-28-28 ok jehlicí č. 4 přízí Kid Moher a pleteme pruhovaným vzorem (začínáme stejnou řadou jakou je ukončen přední díl). SOUČASNĚ rukáv rozšiřujeme a zužujeme, jako jsme pletli na předních dílech. Po dokončení přidávání máme na jehlici 81-82-85 ok. Pokračujeme v pletení do výšky 12,5-13-14cm, uzavřeme pro zadní výstřih 2 oka a ve výšce 29-30-30 cm 2 oka přidáme. Ve výšce 54-56-58cm ujímáme rukáv = 26-28-28 ok v řadě, tato zbylá oka odložíme na pomocnou jehlici. Díl by měl měřit od kraje jednoho rukávu po kraj druhého rukávu asi 146-148-150 cm.

DOKONČENÍ:
Sešijeme ramenní švy. Kolem průkrčníku nabereme kruhovou jehlicí č. 3, přízí Muskat asi 106 ok a pleteme 5cm lícovým žerzejem. Oka uzavřeme. Sešijeme boční a rukávové švy. Podél spodního okraje svetru nabereme na kruhovou jehlici č.2?5 přízí Kid Moher asi 192 ok a pleteme 7cm patentem. SOUČASNĚ rovnoměrně v řadě přidáme oka na celkový počet 176-182-188. Volně oka uzavřeme. Kolem okraje rukávu nabereme oka z pomocné jehlice a pleteme jehlicí č.2,5 5cm patent, SOUČASNĚ rovnoměrně v řadě přidáme oka na celkový počet 38-40-44. Volně oka uzavřeme.

Vysvětlivky ke schématu:
= obrace Muskat (viděno z lícové strany)
= hladce Muskat
= obrace Kid Moher
= hladce Kid Moher

Schéma

= obrace přízí Muskat (nahlíženo z lícové strany)
= hladce přízí Muskat
= obrace přízí Kid Mohair
= hladce přízí Kid Mohair

Přidejte komentář k návodu DROPS 18-15