DROPS / 98 / 21

DROPS 98-21 by DROPS Design

"Alpaca"-langasta neulottu lehtikuvioinen huivi

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Drops 98-21
Koko: n. 75 x 60 cm
Langanmenekki: Alpaca
200 g nro 6347, sinivioletti

DROPS pyöröpuiko nro 4,5 tai 5 tai käsialan mukaan: 20 s x 26 krs sileää neuletta = 10 x 10 cm.
DROPS virkkuukoukku nro 3.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: lehtikuvio, pitsineule, muoto: ylhäältä alas, ohjetyyppi: huivit,

Vinkki: Jotta reiät tulisivat oikein hyvin näkyville tulee langankierrot neuloa löyhästi.

Mallineule: Katso piirros M.1, M.2 ja M.3. Piirrokset esittävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.
1 mallikerta piirrosta M.2 (=1 lehti korkeudeltaan kokonaisena) = n. 12 cm.
HUOM: Kun piirroksessa tulet tyhjään kenttään, jätä tämä väliin ja jatka vasemmalle samalla rivillä seuraavaan ruutuun.

Huivi: Aloitetaan ylhäältä niskasta ja neulotaan alaspäin. Jotta kaikille s:ille olisi tilaa, neulotaan edes takaisin pyöröpuikolla.
Luo 7 s (anna aloitusreunasta roikkua n. 1 m pitkä langanpää, tämä käytetään myöhemmin). Neulo M.1 - kummassakin reunassa neulotaan 2 s oikein jokaisella krs:lla ja 1 sileä s huivin keskellä koko ajan. Kun M.1 on neulottu valmiiksi, on puikolla 71 s. Jatka neulomalla M.2, ja sitten jatketaan kuviota samalla tavalla kunnes työn korkeus keskeltä takaa on n. 50 cm (sovita kokonaisen lehtikuvion jälkeen). Jatka neulomalla M.3 (=2 viimeiset krs:t piirroksesta M.2 jotka toistetaan että muodostuu reikä-riviä) - tehdään langankiertoja sivuissa ja jokaisella puolella keski-silmukkaa joka 2. krs koko ajan. Neulo M.3 saman pituiseksi kuin 1 mallikerta piirrosta M.2 korkeudeltaan = n. 12 cm. Sitten neulotaan vielä yksi mallikerta piirroksesta M.2. Tämän jälkeen neulotaan 4 krs oikein, 3 krs sileää ja 1 krs oikein nurjalla puolella - lisäys jatkuu kuten aiemmin kummassakin sivussa ja kummallakin puolella keski-s:aa.
Päätä s:t löyhästi.

Viimeistely: Reunaa vahvistetaan virkkaamalla 3-4 kjs siellä roikkuvalla langalla, 1 ks alas huivin keskimmäiseen s:aan, 3-4 kjs, kiinnitä 1:llä ps:lla n. 1 cm keskeltäpäin.

Virkkaa pitkin molempia huivin reunoja näin:
1 ks, * 3 kjs, jätä 1 cm väliin, 1 ks *, toista *-*.
Jotta huivi laskeutuisi kauniisti, sitä tulee höyrysilittää kunnolla.

Piirros

= os oikealla, ns nurjalla
= ns oikealla, os nurjalla
= 1 langankierto
= 2 os yhteen
= nosta 1 s oikein neulomatta, neulo 1 os, vedä nostettu s neulotun yli
= nosta 1 s oikein neulomatta, neulo 2 os yhteen, vedä nostettu s neulotun yli

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 98-21 alkuperäisohjeeseen.