DROPS / 98 / 18

DROPS 98-18 by DROPS Design

Aaltokuviollinen kaulahuivi Alpacaa ja Vivaldia

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Drops 98-18
Koko: n. 30 x 150 cm
Langanmenekki: Alpaca
150 gr nro 100, luonnonvalk.
sekä: Vivaldi
100 gr nro 06, luonnonvalk.

DROPS pyöröpuikko nro 7 tai käsialan mukaan: 13 s aaltokuviota yhdellä langalla kumpaakin laatua = 10 cm leveydessä.
DROPS virkkuukoukku nro 4,5 (reunaan).

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: aaltokuvio, huivit,

Ainaoikeaa (edes takaisin puikolla):
Neulo oikein jokaisella krs:lla.

Aaltokuvio: Katso piirroksesta M.1. Piirros näyttää kuviota katsottuna o puolelta.

Kaulahuivi: Neulotaan edes takaisin puikolla huivin pituussunnassa. Taita pyöröpuikko kaksinkertaiseksi (tai käytä vaihtoehtoisesti 2 samanpaksuista puikkoa) ja luo 195 s yhdellä langalla kumpaakin laatua kahdelle puikolle nro 7 (tämä että reunasta tulisi joustava). Vedä toinen puikoista pois ja neulo 2 o krs:ta.
Neulo sitten piirroksen M.1 mukaan 4 ainaoikeaa kummassakin reunassa. Kun työ on n. 28 cm - sovita kokonaisen mallikerran jälkeen korkeudella - neulotaan 2 o krs:ta ennen kuin päätetään s:t erittäin löyhästi - päätä samanaikaisesti kun 1. krs M.1 neulotaan, silloin tulee myös päätösreuna aaltoilemaan.

Virkattu reuna: Virkkaa reunaa ympäri koko huivia koukulla nro 4,5 ja yhdellä langalla kumpaakin laatua: 1 ks ensimmäiseen s, * 4 kjs, 1 p ensimmäiseen näistä kjs:sta (= 1 picot), jätä 2,5-3 cm väliin, 1 ks seuraavaan s *, toista *-* ja päätä yhdellä picotilla ja yhdellä ps:lla ensimmäiseen ks krs:n alussa.

Piirros

= o oikealta, n nurjalta
= o nurjalta
= 1 langankierto
= 2 o yhteen

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 98-18 alkuperäisohjeeseen.