DROPS / 98 / 5

DROPS 98-5 by DROPS Design

Kaulaliina "Eskimo-langasta"

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Drops 98-5
Mitat: n. 19 x 100 cm
Langanmenekki: Eskimo
150 gr nro 01, luonnonvalk.

DROPS puikot nro 9 tai käsialan mukaan: 10 s x 21 krs ainaoikeaa = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: huivit,

Ainaoikea neulonta (edes takaisin):
Neulo oikein jokaisella krs:lla.

Joustin neulonta: * 1 o, 1 n *, toista *-*.

Kaulaliina: Luo 5 s puikoille nro 9 Eskimo-langalla ja neulo ainaoikeaa. Samanaikaisesti lisätään kummassakin sivussa näin: Oikea puoli: Neulo 2 s ensimmäiseen s. Vasen puoli: Neulo 2 s toiseksi viimeiseen s.
Lisää kummassakin sivussa 1 s joka 2. krs yhteensä 7 kertaa = 19 s. Neulo ainaoikeaa kunnes työ on 15 cm. Vähennä seuraavalla krs:lla 8 s tasavälein = 11 s. Neulo joustinta 8 cm ja laita s:t apupuikolle. Poimi 11 s takaa viimeiseltä ainaoikein neulotulta krs:lta, ja neulo joustinta 8 cm. Nyt neulotaan puikolla olevat s:t yhteen apupuikolla olevien s:oiden kanssa neulomalla 1. s apupuikolta ja 1. s puikolta yhteen, sitten 2. s yhteen 2. s:n kanssa, jne. Jatka sitten neulomalla ainaoikeaa. Seuraavalla krs:lla lisätään 8 s tasavälein = 19 s. Kun ty on 75 cm vähennetään 8 s tasavälein = 11 s. Neulo joustinta 8 cm. Lisää 8 s tasavälein = 19 s. Neulo ainaoikeaa 8 cm ja vähennä sitten joka 2. krs näin:
Oikea puoli: Nosta 1 s oikein, 1 o, vedä nostettu s yli neulotun.
Vasen puoli: Neulo 2 o yhteen.
Kun jäljellä on enää 5 s päätetään s:t.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 98-5 alkuperäisohjeeseen.