DROPS / 20 / 16

DROPS 20-16 by DROPS Design

DROPS genser i Vienna med Rosa Blomst

DROPS design: Model nr O-115
-------------------------------------------------------

400 (450) gr f.nr 015, sort
100 (100) gr f.nr 028, mørk rosa
100 (100) gr f.nr 033, mørk grøn
50 (50) gr f.nr 045, lys grøn
50 (50) gr f.nr 008, lys rosa
50 (50) gr f.nr 030, rosa

DROPS Rundp og Strømpep 3,5 og 6.
Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 13 m x 16 p på p 6 og glatstrik.

Mønster: Ryg- og forstykke: M.1, M.2, M.3, 3 (5) cm sort, M.5,strik færdigt med sort.

Ærmet: M.3, strik med sort til arb måler 28,5 (27) cm, M.1, M.4, M.3, strik færdigt med sort.

Ryg- og forstykke: blusen strikkes på rundp og klippes op til ærmegab bagefter. Slå 148 (156) m op med sort på rundp 3,5 og strik 6 cm rib. Skift til rundp 6 og Mønster (se forkl) samtidigt med der tages 8 (12) m ud jævnt fordelt på 1.p = 156 (168) m. Husk på strikkefastheden. Når arb måler 32 (34) cm tages der 4 m ud i hver side til ærmegab (disse m er til at klippe i bagefter og strikkes ikke ind i mønsteret). Når det er 6 omg af M.5 igen lukkes der 26 (26) m af midt foran til hals og arb strikkes færdigt frem og tilbage på p. Videre lukkes der af i hver side mod halsen således: 2 m 1 gang og 1 m 1 gang hver 2.p. Samtidigt når der er 3 omg af M.5 igen lukkes der 30 (30) m af midt bag til hals og derefter lukkes der 1 m af i hver side mod halsen på næste p. Luk de resterende m af til skulder når arb måler 62 (64) cm.

Ærme: Slå 36 (38) m op på strømpep 3,5 med sort og strik 5 cm rib. Skift til strømpep 6 og Mønster (se forkl) (placer en rapport midt på ærmet) samtidigt med der tages 2 (2) m ud jævnt fordelt på 1.p = 38 (40) m. Videre tages der ud midt under ærmet således 2 m 20 (20) gange skiftevis hver * 3. 3. og 4.p * = 78 (80) m. Efter sidste mønster - arb måler ca 49 (47,5) cm - strikkes 5 omg glatstrik med vrangen ud til belæg over klippekanten, luk af.

Montering: Sy en mærketråd ned i de 4 udtagede m i hver side. Sy 2 maskinsømme rundt om mærketråden - 1. søm 1/2 m fra mærketråden og L 2.søm 1/2 m fra 1.50m. Klip op mellem maskinsømmene til ærmegab. ' Sy skuldersømmen. Saml 80 m op rundt i halsen på rundp 3,5 med sort og strik 3 cm glatstrik, 1 omg vr (ombukningskant), 3 cm glatstrik, buk kanten dobbelt mod vrangen og sy. Sy ærmerne til ryg- og forstk således:
skiftevis 1 sting i sidste ret-strikkede omg på ærmet og 1 sting i m efter maskinsømmen på ryg- og forstk. Vend vrangen ud på sweateren og sy de sidste 5 glstrikkede omg på ærmet over klippekanten i hånden.

Forklaring til diagram
= Sort
= mørk rosa
= Rosa
= lys rosa
= mørk grøn
= lys grøn

Diagram

Kommentere opskrift DROPS 20-16