DROPS / 21 / 10

DROPS 21-10 by DROPS Design

Bluse i Kid-Mohair med hulmønster og liljer

DROPS design: Model nr N-094
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Medium
Materiale: DROPS Kid-Mohair fra Garnstudio
400 gr f.nr 002, natur

og DROPS Muskat fra Garnstudio
50 gr f.nr 009, beige
50 gr f.nr 022, brun
50 gr f.nr 011, laks

DROPS Rundp 5 og 4.
DROPS Strømpep 5, 4, 3,5 og 2,5.

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 16 m x 24 p på p 4 og glattstrikk

42% Alpaca, 35% Kid mohair, 18% Uld, 5% Nylon

Hulkant: * 2 m r sammen, slå 1 om *

Ryg- og forstykke: Slå 156 m op på rundp 5 med kid-moh og strik M.1 men efter 3 omg byttes til rundp 4. Efter M.1 strikkes M.2 og derefter færdigt med glatstrik - samtidigt efter 6.omg i M.2 tages der 2 m ud i hver side i alt 10 gange på hver 2.p = 196 m. Når arb måler 23 cm lukkes der 5 m af i hver side til ærmegab og ryg- og forstk strikkes færdig for sig.

Forstk: = 93 m. Videre lukkes der af til ærmegab i hver side på hver 2.p således: 2 m1 gang, 1 m 4 gange = 81 m. Når arb måler 47 cm lukkes de midterste 19 m af og hver side strikkes færdig for sig. Videre lukkes der af mod halsen på hver 2.p således: 3 m 1 gang, 2 m 2 gange, 1 m 2 gange. Luk de resterende m når arb måler 54 cm.

Rygstk: = 93 m. Luk af til ærmegab som på forstk. Når arb måler 52 cm lukkes de midterste 33 m af til hals og hver side strikkes færdig for sig. Videre lukkes der 2 m af på næste p mod halsen i hver side. Luk de resterende m af når arb måler 54 cm.

Ærme: Slå 36 m på strømpep 5 med Kid-moh og strik M.4 men efter 3 omg byttes til strømpep 4. Efter M.4 strikkes M.2 og derefter færdigt med glatstrik - Samtidigt med M.2 tages der 2 m ud midt under ærmet 32 gange på skiftevis hver * 2., 3. og 3.p * = 100 m - de udtagede m strikkes ind i mønsteret efterhånden. Når arb måler 47 cm lukkes der 6 m af midt under ærmet og arb strikkes færdigt frem og tilbage på p. Videre lukkes der af i hver side på hver 2.p således: 5 m1 gang, 4 m 4 gange, 5 m 1 gang, 8 m1 gang, derefter lukkes der af. Arb måler ca 52 cm.

Montering: Sy skuldersømmen. Saml ca 88 (delbart med 8) m op rundt i halsen på strømpep 3,5 med kid-moh og strik M.3 derefter byttes til strømpep 2,5 og strik 1,5 cm glatstrik, hulkant, 1,5 cm glatstrik, luk af, buk kanten dobbelt mod vrangen og sy. Sy ærmerne til ryg- og forstk i yderste m således sømmen ikke bliver tyk.

Forklaring til diagram
= natur, Kid Mohair
= 1vr natur, Kid Mohair
= beige, Muskat
= brun, Muskat
= laks, Muskat
= 1m løs af, 2r sm, den løse m over, Kid Mohair
= Slå om, Kid Mohair
= Slå om, 1m løs af, 1r, den løse m over 1r, Kid Mohair
= 2r sm, slå om, Kid Mohair

Kommentere opskrift DROPS 21-10