DROPS / 25 / 10

DROPS 25-10 by DROPS Design

DROPS raitapusero Vienna- tai Melody-langasta

Tagit: puserot, raidoitus,
Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

DROPS design: Malli nro O-144
-------------------------------------------------------

Drops Retro 1980-1993

Koko: S (M-L)
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Vienna:
100 (100-100) g nro 004, minttu
100 (100-100) g nro 005, vaaleansininen
100 (100-100) g nro 020, vaalea lila
100 (100-100) g nro 041, lila
50 (100-100) g nro 006, sininen
50 (50-100) g nro 021, luonnonvalkoinen

Tai:
Garnstudion DROPS Melody:
100 (100-100) g nro 09, vaalea merenvihreä
100 (100-100) g nro 02, sumu
100 (100-100) g nro 06, hillitty roosa
100 (100-100) g nro 13, ruusu
50 (100-100) g nro 07, tumma farkunsininen
50 (50-50) g nro 01, luonnonvalkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKOT JA SUKKAPUIKOT NRO 3,5 ja 6 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 14 silmukkaa x 16 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 6 = 10 x 10 cm.

91% Mohairia, 9% Polyesteriä
JOUSTINNEULE: *1 silmukka oikein, 1 silmukka nurin*, toista *-*.

ETU- JA TAKAKAPPALE: Luo 152 (156-160) silmukkaa pyöröpuikolle nro 3,5 vaaleansinisellä/ sumun värisellä langalla ja neulo 5 cm joustinneuletta, vaihda kuitenkin 1.kerroksen jälkeen mintun väriseen/ vaalean merenvihreään lankaan. Vaihda pyöröpuikkoon nro 6. Jatka neulomalla mallineuletta ja lisää SAMALLA 1.kerroksella tasavälein 8 (12-16) silmukkaa = 160 (168-176) silmukkaa. Tarkista neuletiheys! Kun työn pituus on 29 (30-32) cm, jaa työ kädenteitä varten ja neulo etu- ja takakappale erikseen.

ETUKAPPALE: = 80 (84-88) silmukkaa. Kun työn pituus on 53 (54-56) cm, päätä keskimmäiset 20 (20-20) silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä sitten pääntien reunasta joka 2.kerros: 1 x 3 silmukkaa, 1 x 2 silmukkaa ja 2 x 1 silmukka. Päätä olan loput silmukat kerralla, kun työn pituus on 59 (60-62) cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

TAKAKAPPALE: = 80 (84-88) silmukkaa. Kun työn pituus on 57 (58-60) cm, siirrä keskimmäiset 32 (32-32) silmukkaa apulangalle pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä seuraavalla kerroksella 1 silmukka pääntien reunasta. Päätä olan loput silmukat kerralla, kun työn pituus on 59 (60-62) cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

HIHAT: Luo 36 (36-40) silmukkaa sukkapuikoille nro 3,5 vaaleansinisellä/ sumun värisellä langalla ja neulo 5 cm joustinneuletta, vaihda kuitenkin 1.kerroksen jälkeen mintun väriseen/ vaalean merenvihreään lankaan. Vaihda sukkapuikkoihin nro 6. Jatka neulomalla mallineuletta (ole tarkkana, että keskelle hihan päälle tulee 1 kokonainen mallikerta) ja lisää SAMALLA 1.kerroksella tasavälein 5 (7-3) silmukkaa = 41 (43-43) silmukkaa. Lisää sitten keskellä hihan alla olevan silmukan molemmin puolin 1 silmukka (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). Toista tällaiset lisäykset yhteensä 22 (21-22) kertaa koissa S+L: Vuorotellen joka 2. ja joka 3.kerros, koossa M: Joka 3.kerros = 85 (85-87) silmukkaa. Kun työn pituus on 47 (47-46) cm, päätä keskeltä hihan alta 6 silmukkaa ja jatka neulomista tasona. Päätä nyt kummastakin reunasta joka 2.kerros: 2 x 10 silmukkaa. Päätä loput silmukat kerralla, kun työn pituus on 50 (50-49) cm. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY: Ompele olkasaumat. Poimi pääntien reunasta 96 silmukkaa sukkapuikoille nro 3,5 lilalla/ ruusun värisellä langalla. Neulo 2 cm sileää neuletta ja kavenna SAMALLA tasavälein 1.kerroksella takakappaleen silmukoiden kohdalla 6 silmukkaa = 90 silmukkaa. Neulo seuraava kerros näin: *2 silmukkaa oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-*. Neulo vielä 2 cm sileää neuletta. Päätä silmukat. Taita ja kiinnitä reunus kaksinkerroin työn nurjalle puolelle. Kiinnitä hihat paikoilleen uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu.

Piirros

= sininen Vienna / tumma farkunsininen Melody
= lila Vienna / ruusu Melody
= vaalea lila Vienna / hillitty roosa Melody
= minttu Vienna / vaalea merenvihreä Melody
= vaaleansininen Vienna / sumu Melody
= luonnonvalkoinen Vienna / luonnonvalkoinen Melody

Kommentit (0)

Tähän ohjeeseen ei löydy kommentteja. Näppäile kommentti!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 25-10