DROPS / 26 / 16

DROPS 26-16 by DROPS Design

DROPS trui met Inca patroon randen van “Muskat”. Maat S – L.

Trefwoorden: scandinavisch, truien,

Maat: S – M – L
Materiaal: DROPS Muskat van Garnstudio
350-400-400 gr, kleur nr. 12, rood
150-150-150 gr. kleur nr. 43, paars
100-100-100 gr. kleur nr. 30, geel
100-100-100 gr. kleur nr. 34, roze
50-50-50 gr. kleur 32, turkoois
50-50-50 gr. kleur nr. 45, groen
50-50-50 gr. kleur nr. 47, oranje

DROPS rondbreinld en breinld zonder knop 2.5 en 4 mm - of maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 20 st x 26 nld in tricotst op nld 4 mm = 10 x 10 cm.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 34.51€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Patroon: Zie telpatroon M.1 tot en met M.4. De telpatronen geven de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven. Het hele patroon wordt in tricotst gebreid.

Rand: 3 cm tricotst, brei 1 nld av (= vouwrand, meet het werk vanaf hier), 3 cm tricotst.

Lijf:
De trui wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld en de armsgaten worden later ingeknipt.
Zet 180-188-196 st op met rondbreinld 2.5 mm en rood en brei de Rand. Ga verder met rondbreinld 4 mm in tricotst en meerder tegelijkertijd 40-52-56 st gelijkmatig in de eerste nld = 228-240-252 st. Brei na 1 nld M.1 en ga dan verder in rood tot het werk 20-20-21 cm meet. Denk om de stekenverhouding! Ga verder in patroon als volgt: M.2 (begin bij de pijl en brei het patroon op het voorpand, begin weer bij de pijl en brei het patroon op het achterpand), M.3 (begin bij de pijl en brei het patroon op het voorpand, begin weer bij de pijl en brei het patroon op het achterpand), M.4 (begin bij de pijl en brei patroon over de hele nld in de rondte) en brei het werk dan af in rood. Zet tegelijkertijd bij een hoogte van 27-27-28 cm 5 st op aan iedere zijkant (dit zijn de knipbiezen voor de armsgaten – brei deze niet in patroon). Kant bij een hoogte van 53-53-54 cm de middelste 40-40-40 st af middenvoor voor de hals en brei het werk verder heen en weer op de nld. Minder voor de hals om de nld: 1 keer 2 st, 2 keer 1 st. Kant bij een hoogte van 56-56-57 cm de middelste 44-44-44 st af voor de hals middenachter en kant 2 st af langs de hals in de volgende nld. Kant de overgebleven st af bij een hoogte van 57-57-58 cm.

Mouw:
Wordt in de rondte gebreid op breinld zonder knop.
Zet 44-48-48 st op met breinld zonder knop 2.5 mm en rood en brei de Rand. Ga verder met breinld zonder knop 4 mm in tricotst en meerder tegelijkertijd 14-12-12 st gelijkmatig in de eerste nld = 58-60-60 st. Ga na 1 nld verder in patroon als volgt (zorg dat er een patroonherhaling netjes midden bovenop de mouw komt): M.1, rood tricotst tot het werk 24-23-22 cm meet, M.2, M.3 en brei het werk dan af in rood. Meerder tegelijkertijd na de Rand 2 st midden onder de arm in totaal 32-31-31 keer afwisselend elke 3e en 4e nld = 122-122-122 st. Brei bij een hoogte van 50-49-48 cm 2 cm averechte tricotst voor een naadtoeslag over de knipkant op het lijf, kant dan alle st af.

Afwerking:
Rijg een markeerdraad door het midden van de knipbies st op ieder armsgat en middenvoor. Naai met de naaimachine twee zomen aan iedere kant van de markeerdraad, 1/2 st van de markeerdraad. Knip de biezen in tussen de genaaide zomen voor de armsgaten. Naai de schoudernaden dicht.

Neem ongeveer 110 st op rond de hals met breinld zonder knop 2.5 mm en rood en brei 2 cm tricotst in de rondte, minder tegelijkertijd 4 st gelijkmatig langs de hals op het achterpand, ga verder met paars, brei 2 nld tricotst, brei 1 nld av, 2 cm tricotst. Kant af en vouw de rand dubbel naar de verkeerde kant en zet vast.

Naai de mouwen in het lijf op de goede kant als volgt: Naai afwisselend een steek in de laatste naald gebreid op de mouw voor de naadtoeslag en een steek op de lijf na de naaimachine zoom. Keer de trui binnenstebuiten en naai de naadtoeslag van de mouw met de hand over de knipbiesranden op het lijf.

Telpatroon

= paars
= rood
= roze
= geel
= oranje
= turkoois
= groen

Laat een opmerking achter voor DROPS 26-16