DROPS / 86 / 30

DROPS 86-30 by DROPS Design

DROPS tube-strømper i "Karisma"

DROPS design: Modell nr U-488
--------------------------------------------------------

Størrelse: 35/37 - 38/40 - 42/44
Materialer: DROPS Karisma Superwash fra Garnstudio
200-200-200 gr f.nr 44, lys grå

DROPS Strømpep nr 3.
DROPS Heklenål nr 3,5.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: spiral, skostørrelse: 35-37 (22cm), 38-40 (24cm), 41-43 (27cm), type oppskrift: sokker,

Strikkefasthet: Husk p.nr er kun veiledende!23 m x 32 omg på p 3 og glstrikk = 10x10 cm

Vrbord: * 2 r, 2 vr *, gjenta fra

Tubesokk: Legg opp 56-60-68 m på strømpep 3 med lys grå. Strikk vrbord i 31-32-33 cm. Nå strikkes det 1 omg der vrborden forskyves 1 m til venstre slik: over 2 r-2 vr blir det 1 vr-2 r-1 vr.
* Strikk 3 omg med r over r og vr over vr, deretter forskyves vrborden igjen 1 m til venstre *,gjenta fra *-* til arb måler 49-51-54 cm. Nå settes 1 merketråd i hver side = 28-30-34 m mellom merketrådene. Videre fortsettes med glstrikk samtidig som det felles til tå - 4 m før hver merketråd strikkes det slik: 2 r sm, 4 m glstrikk (merketråden sitter midt mellom disse 4 m), ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes rett, strikk 1 r, løft den løse m over.
Fell slik i hver side på hver 2.omg 5-8-6 ganger og deretter felles på hver omg 4-2-6 ganger = 20 m tilbake på p. På neste omg strikkes alle m sammen 2 og 2. Klipp tråden og trekk den gjennom de resterende 10 m to ganger, snurp sammen og fest tråden godt.

Hele sokken måler ca 53-56-59 cm.

Heklet kant: Det hekles en rad med lm-buer øverst på sokken - hekle fra vrangen. Hekle på nål 3,5 med lys grå slik: 1 fm i første m, * 7 lm, hopp over 3 m, 1 fm i neste m *, gjenta fra *-* og avslutt med 7 lm og 1 kjedem i den første fastm.