DROPS Baby / 13 / 31

Timmy the Turtle by DROPS Design

DROPS Schildpad van Safran/Muskat.

Trefwoorden: dieren, speelgoed,

Materialen: Safran/Muskat
Gebruik restjes en kies zelf de kleuren die u leuk vindt (zie de foto voor een voorbeeld). U heeft minder dan 50 gr nodig.

DROPS Haaknld nr. 3 voor ”Safran” of 3 ½ voor ”Muskat”
Extra: watten om de knuffels mee te vullen.

Opmerkingen (19)

100% katoen
vanaf 1.24 € /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 1.24 € /50g

Haak v samen op deze manier: 2 v naar 1 v samen haken als volgt: steek de haaknld in de eerste v, haal de draad door en steek de haaknld door de volgende st, haal de draad door en maak 1 omsl. Haal de draad door alle 3 lussen op de haaknld.

SCHILDPAD:

De schildpad op deze foto is van Muskat gehaakt, met een gestreept schild, en spiraal voor de staart, poten en hoofd van 1 kleur.

Schild: Haak het schild als hieronder beschreven. Haak vervolgens nog 2 tr, en meerder tegelijkertijd als de in de eerdere tr = 11 tr (haak 2 stukken = beneden- en bovenschild).
1e tr: haak 3 l, en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l.
2e tr: haak 6 v in de ring. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
3e tr: 2 v in elke v = 12 v. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
4e tr: * 1 v, 2 v in de volgende st *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 18 v.
5e tr: * 2 v, 2 v in de volgende v *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 24 v.
6e tr: * 3 v, 2 v in de volgende v *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 30 v
7e tr: * 4 v, 2 v in de volgende v *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 36 v.
8e tr: * 5 v, 2 v in de volgende v *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 42 v.
9e tr: * 6 v, 2 v in de volgende v *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 48 v.

Poot: Haak 4 pootjes. Vul de pootjes met watten en sluit de openingen.
1e tr: haak 3 l en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l.
2e tr: 6 v in de ring, eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
3e tr: 2 v in elke st = 12 v, eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
4e -7e tr: haak v rond, en eindig met 1 hv in de eerste v. Hecht de draad af.

Hoofd: Haak het hoofd als hieronder beschreven.
1e tr: haak 3 l, en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l.
2e tr: haak 6 v in de ring. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
3e tr: 2 v in elke v = 12 v. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
4e tr: * 1 v, 2 v in de volgende st *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 18 v.

Haak vervolgens nog 10 tr, (met 1 v in elke v = in totaal 14 tr). Vul het hoofd met watten en sluit de opening.

Ogen: Haak 2 ogen.
1e tr: haak 3 l en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l.
2e tr: 6 v in de ring, eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
3e tr: 1 v in elke st = 6 v, eindig met 1 hv in de eerste v.

Pupillen: Haak 2 knopen en naai deze op de ogen als pupillen.
1e tr: haak 3 l en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l.
2e tr: 6 v in de ring en eindig met 1 hv in de eerste v. Hecht de draad af.

Staart: Haak een spiraal.
1e tr: haak 12 l en keer het werk.
2e tr: haak 3 stk in elke l. Hecht de draad af.

Afwerken: Zet de pootjes, het hoofd en de staart tussen het beneden- en bovenschild. Haak rondom het schild met v. Haak door alle lagen, zodat de delen samen worden gehaakt. NB: het schild met watten vullen en de opening dichtnaaien.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

HOOFDJE: ...4e tr: * 1 v, 2 v in de volgende st *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 18 v.
Haak vervolgens nog 10 tr, (met 1 v in elke v = in totaal 13 tr). Vul het hoofd met watten en sluit de opening.
Gewijzigd online: 25.10.2010
SPIRAAL: 2e toer: 2e tr: haak 3 stk in elke l. Hecht de draad af.
Gewijzigd online: 21.06.2013

Opmerkingen (19)

Plaats uw opmerking!

Basia 02.07.2014 - 14:48:

Proszę o wzór żółwia w języku polskim :)

Ingrid Plejdrup 18.01.2014 - 20:16:

Forstår heller ikke opskriften :-( hvor skal bolden monteres,det står der ikke noget om i opskriften! Skal den gemmes mellem skjoldene eller skal den måske monteres under skjoldene, når de er hæklet sammen?

Elfe 29.06.2012 - 12:33:

Der Häkelanleitung für die Schildkröte geht nur bis und mit "Zusammenhäkeln von fM", der Rest ab "Grosser Ball" gehört zu einem anderen Häkelanleitung

Willy 11.10.2010 - 10:05:

Ik heb hem af en hij is best wel goed gelukt. Groetjes Willy

Heli 16.07.2010 - 05:55:

Mitä ihmettä tosiaankin tarkoitetaan noilla erikokoisilla "palloilla"? Ohjeen alussa puhutaan vain isosta pallosta, josta tehdään kilpi ja mukaillen tiettyyn rajaan asti virkkaamalla pää. Mihin siis tarvitaan ohjeen lopussa kerrottuja pientä ja keskikokoista palloa? Kaikki muut osat kun on ohjeistettu erikseen.

Maria 09.02.2010 - 10:35:

Hej! Behöver hjälp med förklaring till stora, mellan och lilla bollen. Jag antar att den stora bollen är själva skalet och lilla bollen är huvudet, men vad är mellanbollen till? Ska den fyllas? Jag får inte ihop det... Det som är beskrivet som Dutt, är det ögonen? Vad är det egentligen för skillnad på fötter och armar...?

Drops Design 26.01.2010 - 21:15:

Bonjour Jocelyne, les explications ont été changées pour être plus claires, dites moi si vous avez pu la réaliser ainsi, bon crochet !

JOCELYNE 17.01.2010 - 23:26:

Bonjour, Pour la tortue, il est indiqué de "faire 4 pattes sur les indications des yeux/bras" A quoi sert l'explication "PIEDS" ? Je ne comprends pas non plus ce que l'on fait de la GRANDE BALLE ? MOYENNE BALLE ? PETITE BALLE ? Rien n'est indiqué. A l'avance merci infiniment des précisions que vous pourrez m'apporter afin que je termine cette magnifique tortue pour mon petit-fils. Bien cordialement

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 13-31