DROPS Baby / 13 / 30

Sunny Smile by DROPS Design

Aurinko

Tagit: lelut, ympyrä,

Babydrops 13-30
Langanmenekki: Safran / Muskat
Kaikki pehmolelut painavat alle 50 gr. Käytä jäännöslankoja ja valitse värit oman mielesi mukaan (kuvassa esimerkki).

DROPS virkkuukoukku nro 3 (Safran) tai 3½ (Muskat).
Tarvikkeet: Vanua sammakon täyttämiseen.

Kommentit (8)

100% Puuvillaa
alkaen 1.70 € /50g
DROPS Safran uni colour DROPS Safran uni colour 1.70 € /50g
Aurinko virkataan Safran-langalla, yksivärinen miehusta, säteet (kierrteet) 3:ssa eri värissä, suu ja silmät.

MIEHUSTA: Virkkaa 1 keskikokoinen pallo.
SILMÄT: Virkkaa 2 pilkkua jotka ommellaan kiinni silmiksi.
SUU: Virkkaa 10 kjs, käännä ja virkkaa ks:oita takaisin. Ompele suu kiinni silmien alle.
KIERRE: Virkkaa 9 kierrettä jotka kiinnitetään tasavälein ympäri palloa auringonsäteiksi.

Virkkaa ks:t yhteen näin: 2 ks virkataan yhteen 1:ksi ks:ksi näin: pistä koukku ensimmäiseen s, hae lanka, pistä koukku seuraavaan s, hae lanka, tee langankierto ja vedä se läpi kaikki 3 s:t.

Iso pallo:
1. krs: Virkkaa 3 kjs, sulje renkaaksi 1:llä ps:lla ensimmäiseen kjs.
2. krs: Virkkaa 6 ks renkaaseen, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs.
3. krs: 2 ks jokaiseen ks = 12 ks, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs.
4. krs: * 1 ks, 2 ks seuraavaan s *, toista *-*, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs = 18 ks.
5. krs: * 2 ks, 2 ks seuraavaan ks *, toista *-*, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs = 24 ks.
6. krs: * 3 ks, 2 ks seuraavaan ks *, toista *-*, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs = 30 ks.
7. krs: * 4 ks, 2 ks seuraavaan ks *, toista *-*, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs = 36 ks.
8. krs: * 5 ks, 2 ks seuraavaan ks *, toista *-*, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs = 42 ks.
9. krs: * 6 ks, 2 ks seuraavaan ks *, toista *-*, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs = 48 ks.
10.-24. krs: 1 ks jokaiseen ks, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs.
25. krs: * 6 ks, virkkaa sitten 7. ja 8. ks yhteen yhdeksi ks * - katso selostus yltä, toista *-*, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs = 42 kjs.
26. krs: * 5 ks, virkkaa sitten 6. ja 7. ks yhteen yhdeksi ks *, toista *-*, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs = 36 ks.
27. krs: * 4 ks, virkkaa sitten 5. ja 6. ks yhteen yhdeksi ks *, toista *-*, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs = 30 ks.
28. krs: * 3 ks, virkkaa sitten 4. ja 5. ks yhteen yhdeksi ks *, toista *-*, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs = 24 ks.
29. krs: * 2 ks, virkkaa sitten 3. ja 4. ks yhteen yhdeksi ks *, toista *-*, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen
ks, 1 kjs = 18 ks.
Täytä pallo vanulla.
30. krs: * 1 ks, virkkaa sitten 2. ja 3. ks yhteen yhdeksi ks *, toista *-*, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs = 12 ks.
31. krs: * Virkkaa yhteen kaikki ks:t pareittain.
Katkaise lanka ja ompele aukko kiinni.

Keskikokoinen pallo:
Krs:t 1-8 virkataan kuin isossa pallossa, sitten krs:t 10-14 ja lopuksi krs:t 26-31.

Pieni pallo:
Krs:t 1-6 virkataan kuin isossa pallossa, sitten krs:t 10-18 ja lopuksi krs:t 28-31.

JALAT:
1. krs: Virkkaa 5 kjs, käännä, jätä 1. kjs väliin ja virkkaa 4 ks takaisin, 2 kjs, käännä.
2. krs: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks, 2 kjs, käännä.
3. krs: Virkkaa 1 krs ks:oita = 8 ks, 2 kjs, käännä.
4. krs: Virkkaa 1 ks, 4 kjs, 3 p ensimmäiseen kjs, jätä 1 ks väliin, 1 ks seuraavaan ks, 4 kjs, 3 p ensimmäiseen kjs, jätä 2 ks väliin, 1 ks seuraavaan ks, 4 kjs, 3 p ensimmäiseen kjs, jätä 1 ks väliin, 1 ks viimeiseen ks.

SILMÄT / KÄDET:
1. krs: Virkkaa 3 kjs, sulje renkaaksi 1:llä ps ensimmäiseen kjs.
2. krs: 6 ks renkaaseen, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs.
3. krs: 2 ks jokaiseen s = 12 ks, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, 1 kjs.
4.-7. krs: Virkkaa ks:oita ympäri, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks, kiinnitä lanka.

PILKUT:
1. krs: Virkkaa 3 kjs, sulje renkaaksi 1:llä ps ensimmäiseen kjs.
2. krs: 6 ks renkaaseen, päätä krs virkkaamalla 1 ps ensimmäiseen ks.

KIERRE:
1. krs: Virkkaa 12 kjs, käännä.
2. krs: Virkkaa 3 p jokaiseen kjs, katkaise lanka.

www.garnstudio.com

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

KIERRE:
2. krs: Virkkaa 3 p jokaiseen kjs, katkaise lanka.
Päivitetty nettiin: 21.06.2013

Kommentit (8)

Näppäile kommenttisi tähän!

Annie Dimschitz Lund 22.07.2015 - 04:34:

Jeg er ved at lave denne sol, men forstår ikke opskriften FØDDER i 4. Række: 1fm, 4 lm, 3 st i første lm, det er disse (3st) jeg ikke lige er med på der står ikke nogen forkortelse omkring st nogen steder på jeres hjemmeside Mvh Annie

DROPS Design 29.07.2015 kl. 12:47:

Hej Annie, st = stangmasker - se video!

DROPS Crochet Tutorial: How to work a double crochet (US) / treble crochet (UK) from Garnstudio Drops design on Vimeo.

In this DROPS video we show you how to work a double crochet (dc in US terms) also known as the treble crochet (tr in UK terms)

Nathalie Mercatoris 10.06.2013 - 09:02:

Bonjour, Pour réaliser les spirales, il est noté 3 ms dans chaque chaînette des 12 ml, ne serait-ce pas plutôt des brides ou demi-brides

DROPS Design 14.06.2013 kl. 18:46:

Bonjour Mme Mercatoris, il faut effectivement faire des brides, les explications ont été modifiées, merci. Bon crochet!

DROPS Design 02.12.2010 - 10:24:

Den miste ballen har en litt an form den den mellomste.

Ingrid 01.12.2010 - 17:41:

Men hvorfor skal liten ball ha flere runder med fm i hver fm, enn mellomstor ball? Det kan vel ikke stemme..? En liten ball trenger færre runder med samme antall fm enn en ball som skal være mellomstor.

DROPS Design 25.10.2010 - 10:22:

Nei, det stemmer. Man hekler flere runder med fm i hver fm at den blir rundere.

Ingrid 24.10.2010 - 17:25:

Hei! Ser ut til at dere kanskje har blandet hvor mange omg. det skal være med likt antall fm i liten og mellomstor ball. "deretter 10.-14. omg" i MELLOMSTOR BALL skal kanskje byttes med "10.-18. omg" i LITEN BALL ? :-)

Roina 10.01.2010 - 07:06:

Very nice. I think i do that in my Amigurumi couple. Modelle Per: Jag tycker inte den kan rulla av hyllan.

Modell Per 13.06.2007 - 16:39:

Kan den inte rulla ner från hyllan?????

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 13-30