DROPS Baby / 13 / 28

Blue Bear by DROPS Design

DROPS Gehaakt Beertje van “Muskat”

Trefwoorden: dieren, speelgoed,

Maat: Ca 13 cm lang
Materialen: DROPS Muskat van Garnstudio,
Het beertje minder dan 50 gr.
Gebruik restjes en kies zelf de kleuren, die u leuk vindt (zie de foto voor een voorbeeld).

DROPS Haaknld nr. 4
Extra: Watten om het beertje mee te vullen.

vanaf 1.24 € /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 1.24 € /50g

Info haken: vervang de eerste v van het begin van elke tr door 1 l. Sluit elke tr af met 1 hv in de eerste v van het begin van de tr.

Haak v samen als volgt: 2 v naar 1 v samen haken als volgt: steek de haaknld door de eerste v, haal de draad door en steek de haaknld door de volgende st, haal de draad door en maak 1 omsl. Haal de draad door alle 3 lussen op de haaknld.

Hoofd & lijf: Lees Info haken! Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: haak 6 v in de ring.
2e tr: 2 v in elke v = 12 v.
3e tr: 1 v in elke v = 12 v.
4e tr: * 1 v in de eerste v, 2 v in de volgende v *, herhaal steeds *-* op de hele tr = 18 v.
5e – 8e tr: haak 1 v in elke v = 18 v.
9e tr: * 1 v in de eerste v, haak de volgende 2 v samen (zie beschrijving hierboven) *, herhaal steeds *-* op de hele tr = 12 v.
10e tr: 1 v in elke v = 12 v.
11e tr: haak de v samen 2 en 2 = 6 v.
12e tr: 1 v in elke v = 6 v.
13e tr: Nu meerderen voor het lijf:
Haak 2 v in elke v = 12 v.
14e tr: * 1 v in de eerste v, 2 v in de volgende v *, herhaal steeds *-* op de hele tr = 18 v.
15e tr: 1 v in elke v = 18 v.
16e tr: * 1 v in elke van de 2 eerste v, 2 v in de volgende v*, herhaal steeds *-* op de hele tr = 24 v.
17e tr: 1 v in elke v = 24 v.
18e tr: * 1 v in elke van de 3 eerste v, 2 v in de volgende v*, herhaal steeds *-* op de hele tr = 30 v.
19e t/m 24e tr: haak 1 v in elke v = 30 v.
25e tr: * 1 v in elke van de 3 eerste v, haak de 2 volgende v samen *, herhaal steeds *-* op de hele tr = 24 v.
26e tr: 1 v in elke v = 24 v.
27e tr: * 1 v in de eerste v, haak de 2 volgende v samen *, herhaal steeds *-* op de hele tr = 16 v.
28e tr: haak 1 v in elke v = 16 v.
29e tr: haak alle v samen 2 en 2 = 8 v.
Vul het beertje met watten.
30e tr: haak alle v 2 aan 2 samen = 4 v.
Rijg de draad door de laatste 4 v, trek stevig aan en hecht af.

Been: haak 3 l en sluit deze tot een ring met 1 hv. Haak 8 v in de ring. Haak 2 v in elke v = 16 v. Haak de volgende tr als volgt: 1 v in de eerste st, * haak de 2 volgende v samen, 1 v in de volgende st *, herhaal steeds *-* op de hele tr = 11 v. Haak 4 tr met 1 v in elke st. Rijg de draad door de 11 v en trek stevig aan. Knip niet de draad af, maar haal deze door het been. De draad wordt later gebruikt om het been aan het lijf vast te naaien. Haak nog 1 been. De benen met watten vullen en aan het lijf naaien.

Arm: haak 3 l en sluit deze tot een ring met 1 hv. haak 6 v in de ring. Haak 2 v in elke v = 12 v. Haak de volgende tr als volgt: 1 v in de eerste st * haak de 2 volgende v samen, 1 v in de volgende st *, herhaal steeds *-* rond de hele tr = 8 v. Haak 13 tr met 1 v in elke st. Rijg de draad door de 8 v en trek deze stevig aan. Knip de draad niet af, maar rijg deze door de arm. De draad wordt later gebruikt om de arm aan het lijf vast te naaien. Vul de arm met watten. Trek de draad een beetje aan, zodat de arm een beetje krom gaat staan. Haak nog 1 arm en naai beide armen vast aan het lijf, ca 1 tot 2 tr onder de hals.

Oren: Haak 1 oor aan elke zijde van het hoofd als volgt: 1 v in een st, 5 l, 1 half-stk in de 3e l van de nld, 1 stk in de volgende l, ca 2 tr overslaan en vastzetten met 1 v. Hecht de draad af en haak nog een oor op dezelfde manier aan de andere kant van het hoofd.

Ogen, neus en mond: met lichtbruin of zwart borduren. Geef het beertje een persoonlijke uitdrukking.

Hartje: haak 2 l.
1e tr: haak 1 v in de 1e van de 2 l en keer het werk.
2e tr: 1 l, 3 v in de v van de vorige tr. Keer het werk.
3e tr: 1 l, 2 v in de eerste v, 1 v in de volgende v, 2 v in de volgende v. Keer het werk = 5 v.
4e tr: 1 l, 1 v in elke van de 2 eerste v, 2 v in de volgende v, 1 v in elke van de 2 laatste v. Keer het werk = 6 v.
5e tr: 1 l, 1 v in elke van de 3 eerste v. Keer het werk.
6e tr: 1 l, haak de 3 v samen tot 1 v. Knip de draad af.
Haak 1 v in elke van de 3 overige st op het haartje. Keer het werk. Haak 1 l en haak de 3 v samen tot 1 v. Knip de draden door en hecht af. Naai het hartje op de buik van het beertje.

Opmerkingen (3)

Miriam Goldstein 11.04.2016 - 16:56:

Ho eseguito Bunny, è molto carino! Grazie per le spiegazioni!!!

Lisa 04.09.2010 - 11:36: www.lisalosell.blogg ...

Denna har jag gort eller ska göra nu klockan 11:37

Cynthia 08.12.2007 - 13:23:

HAARTJE=hartje

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 13-28